[verhaal] help (dagboekfragment)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

[verhaal] help (dagboekfragment)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 22:55

Lief vriendje,

Goh. Alweer excuses waarom ik doe zoals ik doe. Ik kan het zó makkelijk hebben, dan aan de andere kant zó zwaar met mezelf. Dan zie ik het licht écht niet meer en zou ik het liefste willen dat de hele wereld om me heen verdwijnt. Alleen is het niet zo dat ik zelf weg wil. Niet tegen een boom, niet dood.
Daarvoor is het leven me veel te waardevol. En ik vind dat ik het eigenlijk nog best goed op de rails heb. Alleen de stations zouden moeten veranderen.
Wat is er aan de hand? Ik vind het zo eng om mijn ware ik te laten zien. Veel te kwetsbaar, zo zonder muur.
Ik ben gecompliceerd, complex. Alleen kan ik mezelf afsluiten. Afsluiten van de wereld om me heen en een zorgeloos, zelfverzekerd gezicht opzetten. Het is nog niemand gelukt om alles te laten verdwijnen. Om te zien wie ik ben. Ik weet 't zelf niet eens.

Jij. Jij doorbreekt. Jij durft. Ik stel me kwetsbaar op, zo diep in mijn gesloten hart heeft nog nooit iemand gekeken. Mijn diepste geheimen weet je. Dingen, die een ander zou bestempelen als gestoord. Waanzin.

Hoe ingewikkeld kan het leven zijn? Hoe moeilijk wil ik het maken? Ik dacht dat ik durfde te reflecteren. Ik dacht eerlijk te kunnen kijken naar mezelf. Problemen, ach... eigenlijk valt het toch reuze mee?
Drugs, drank. Boulimia, ADHD. Steeds maar weer die grens opzoeken. Tot hoever kan ik gaan?

Veiligheid ken ik niet. Ik voel me nergens veilig, juist dat gegeven geeft me veiligheid. Jij graaft diep, komt veel te dicht bij. En ik kan hier NIET mee omgaan. Ik wil je niet kwijt. Voor geen goud. Hou van je, zielsveel. Waarom is dat nou zo moeilijk? Ik weet 't niet.

Ik ben gruwelijk in de war. Het is precies zoals je zegt... Ik blijf terug komen. Hopelijk mag ik ook blijven terug komen. Zoals je beloofd. Geen loze beloftes voor deze ene keer in mijn hele leven. Nog nooit heeft iemand zóveel voor me betekent.

Ik hou van je.

Anoniem

Re: [verhaal] help (dagboekfragment)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:16

Ik vond het wel mooi, de eerste keer dat ik het las nog niet zo maar nu ik het wat vaker gelezen heb begin ik het steeds beter te vinden! Vooral
Citaat:
Jij. Jij doorbreekt. Jij durft. Ik stel me kwetsbaar op, zo diep in mijn gesloten hart heeft nog nooit iemand gekeken. Mijn diepste geheimen weet je. Dingen, die een ander zou bestempelen als gestoord. Waanzin.

Vind ik een mooi stukje, en verder; gewoon mooi!