[Tek] Fantasy (elf & eenhoorn)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

[Tek] Fantasy (elf & eenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 23:20

Poging tot dan...
Niet geweldige resultaten, aangezien ik normaal niet verder ga dan een portret van een paard. Laat staan een heel paard, en dan ook nog eens een 'mens' ernaast Bloos

Het gezicht van de eerste tekening is dan ook met dank aan klasgenote Feriba, die, i.t.t. mij wél gezichten kan tekenen Haha!
Moeilijk trouwens, om mens en paard een beetje in goede verhoudingen bij elkaar te krijgen!! Na veel pogingen had ik op een gegeven moment maar een vlinder op haar hand gemaakt, maar dat vond ik niets, dus nog een poging gewaagd. Dat lukte gelukkig wat beter Lachen Helaas een beetje verkeerd uitgekomen, het papier moest wat groter zijn geweest Clown
Oja, ik had haar liever wat 'molliger' gezien, maar al de meiden om me heen wilde haar zo'n 'slanke den' hebben, dus vooruit Knipoog
Afbeelding

He, herkenbare ketting voor de fans Knipoog Het idee was om Arwen te gebruiken, maar daar lijkt ze totaal niet meer op, ook andere stand en dergelijke gebruikt, enkel de bovenkant van de jurk is terug te vinden Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
Afbeelding

En nr. 2. Vind hem zelf nog niet 'af', maar geen idee wat ik er nog bij moet doen... Laat hem even een tijdje liggen denk ik Lachen
Baal wel een beetje, kreeg het mensje niet mooi in verhouding met het paard, had haar liever wat kleiner gewild, maar dan werd het een mensje dat vreselijk uit proporties was gerukt Nagelbijten / Gniffelen Nou, dan maar zo.
Overigens met dank aan "Arwen" (uit LotR) die model wilde staan, en een Fries die 'onderhanden' is genomen door Femke (www.hypofocus.com)
Afbeelding

Tips, commentaar en ideeën zijn altijd welkom !!

Eline

Re: [Tek] Fantasy (elf & eenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:09

Ik vind het bij elven altijd wel passen hoor, slanke dennen Knipoog

Ik ga gewoon een heleboel kleine dingen noemen, dan laat ik de 'mooi hoor!' voor anderen, k? Lachen

Ik vind de eerste elf een behoorlijk hoog voorhoofd hebben, vind het natuurlijker als de haargrens iets lager ligt.

Je eenhoorn-horens zijn wel erg fijn en dun, ik vind het er persoonlijk natuurlijker uitzien als je ze iets meer aanzet. Ze lijken nu uit verhouding.

De onderste tekening zou je meer één geheel kunnen maken door in ieder geval een horizon aan te geven en een grond waarop beide figuren staan.

In beide tekeningen verschilt het mensje en het paard nogal van 'stijl', vooral de eerste lijkt te zijn opgebouwd uit drie elementen: meisje (eigenlijk ook de jurk nog apart) vleugels en paard. Probeer als je ergens een bepaald niveau van details aanhoudt (gezicht van de dame) dat ook in de rest van je tekening tot uiting te brengen, of het gezicht dan maar iets minder aan te zetten.

Het kan helpen om meerdere figuren in een tekening in harmonie te krijgen, om van te voren even een paar 'stokpoppetjes' schetsjes te maken waarin je de figuren een aantal keer op verschillende manieren naast elkaar zet.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:32

'Mooi hoor!' Tong uitsteken

En ik ga geen kritiek geven, want ik kan zelf niet tekenen, en ik wil niet de beste stuurlui aan de wal zijn.. Tong uitsteken

Ik vind de ketting van de elf erg mooi, gebaseerd (of misschien wel is) op de Evenstar? Mooi ding is het iig, en de kleding van de elf vind ik ook mooi ontworpen, als je van ontwerpen mag spreken, maar ik vind van wel Haha!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:32

wow vind hem echt heel mooi *LOL*
alleen bij de 2e is het meisje nogal raar Vork
maar ik doe het je echt niet na Wow!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:08

Wouw mooi zeg Ja
Bij de eerste vind ik indd het voorhoofd wat hoog, maar verder heel mooi Lachen
En bij de 2de kijkt het meisje wat verbaast, door de wenkbrauwen denk ik Knipoog En de voorbenen van de fries zijn wat iel. Verder knap Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:42

Rainie schreef:
'Mooi hoor!' Tong uitsteken

En ik ga geen kritiek geven, want ik kan zelf niet tekenen, en ik wil niet de beste stuurlui aan de wal zijn.. Tong uitsteken

Ik vind de ketting van de elf erg mooi, gebaseerd (of misschien wel is) op de Evenstar? Mooi ding is het iig, en de kleding van de elf vind ik ook mooi ontworpen, als je van ontwerpen mag spreken, maar ik vind van wel Haha!

Idd gebaseerd op de evenstar (prachtig sierraad, hoop dat ik hem binnekort ook zelf heb Haha!). De kleding is niet echt ontworpen (als je doelt op dat ik het heb ontworpen) maar meer na gemaakt Tong uitsteken De eerste dan wel uit mijn hoofd, de tweede met Arwen ernaast Knipoog

Ellende, bedankt voor je commentaar! Daar heb ik wat aan, en ik zal het zeker bij volgende tekeningen gebruiken! Je hebt helemaal gelijk dat paard, en elf wat van elkaar verschillen. Vond ik zelf ook, maar vind het best moeilijk. Zit uren te mutsen om ze een beetje passend bij elkaar te maken qua verhoudingen, en dan moet ik nog met de rest aan de slag. Maar ook daar zal ik zeker op letten. Bedankt voor je tips e.d.!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:43

m00nlight schreef:
En de voorbenen van de fries zijn wat iel. Verder knap Lachen

Nu je het zegt! Ook ietsjes vertekend beeld dacht ik eerst (vanwege dat 'lichtere' op een van de benen, maar ze mogen idd wat groffer Lachen )

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:45

Ik vind ze echt heel mooi maar had nog wel een paar puntjes...

1e tekening
- de hoorn van het paard vind ik iets te dun
- haar van het meisje is idd wat te hoog

2e tekening
- voorbenen van het paard wat te dun.
- bij de 2e tekening vind ik het meisje haar hoofd iets te groot

Maar voor de rest echt super mooi getekend. wou dat ik dan kon!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:23

Ik vind de eerste echt heel mooi, en lijkt idd een beetje op Arwen ook met de ketting etc, de 2de vind ik wel iets minder. hij lijkt minder echt en past niet goed bij elkaar, wel vind ik het paard erg mooi getekend!
ga zo door OK dan!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:28

Waaaauw ! heel gafa gedaan hoor Haha!
Die 1ste is echt mega mooi Ja
De 2de wat minder , het gezicht vind ik niet mooi Knipoog

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:25

woow heel mooi hoor!
het gezicht is bij de eerste wel mooier Knipoog
maar verder viond ik ze beiden echt heel erg leuk! Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:58

Ik vind ze heel gaaf!
Alleen bij dat Friese paard zou ik idd de benen wat steviger doen en de hoeven inkleuren, witte hoefjes is nogal raar bij een Fries hea? Knipoog

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 22:42

Jettie schreef:
Ik vind ze heel gaaf!
Alleen bij dat Friese paard zou ik idd de benen wat steviger doen en de hoeven inkleuren, witte hoefjes is nogal raar bij een Fries hea? Knipoog

Ja, das waar. Maar een hoorn ook Knipoog
Nee, je hebt gelijk. Maar ik haat hoeven Tong uitsteken

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 00:16

Erg mooi getekend.
Manen zijn ook echt heel erg mooi afgewerkt, ze hebben een 'echt' effect.

De hoeven van de Fries , als je die gaat in kleuren met de ronding van de hoef doen !
De hoorn mag inderdaad wel iets dikker en iets meer gedetailleerd misschien?
Ik vind de oren van de eerste ook een beetje ongelijk, kan aan mij liggen hoor.

Ik vind dat je wel echt heel super kunt tekenen, je vult het papier ook goed op ( zeker op de eerste! )
Nog veel plezier met tekenen... !

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:19

Prachtig Lachen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:47

Aboow! de eerste vind ik echt mooi hoor! zulke dingen schildert mijn moeder ook.... Vingers aflikken

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:53

Prachtig!
Ohnee, mooi hoor! Haha!

Ik vind alleen het gezicht op de onderste tekening wat 'uitgezakt', maar verder vind ik ze allebei prachtig!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:48

ze zijn mooi!! Haha!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:24

de eerste vind ik echt heel gaaf.. de tweede is het hoofd wat minder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:52

'Mooi!' Schijnheilig

Alleen vind ik dat op de laatste tekening het paard wat groter had moeten zijn, nu is het zo'n ponietje. Knipoog
Ik vind dat je dat meisje erg knap hebt gemaakt, ik kan zelf absoluut geen mensen tekenen.