[tek] advies gevr. -> schaduwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

[tek] advies gevr. -> schaduwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 23:20

Ik ben het tekenen na jaaaaaaren weer eens op aan het pakken en nu ben ik vastgelopen bij oefenproject 1: de schaduwen.

Hoe kan ik het beste beginnen, en waar? Kan ik het beste zo weinig mogelijk 'inkleuren' en dus veel wit, of toch met grijstinten werken? Aan de omtrek wil ik weinig meer veranderen, is door het slachtoffer volledig okay bevonden. Dus tenzij er een hele goede tip komt... Lachen En ja, ik weet het, de manen en pony had ik nog niet moeten doen maar ik was lichtelijk gefrustreerd Bloos

Afbeelding

Hier loop ik vast, is ook duidelijk te zien dat ik bij de mond en de oren een mislukte poging ondernomen heb Scheve mond :

Afbeelding

Wie heeft raad?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:22

Het is makkerlijker wanneer je met een dunne lijn opzet begint en daarvan uit gaat inkleuren met grijstinten aan de hand van de foto. Die schaduwen komen dan van zelf op de goede plek!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:47

Om schaduwen te oefenen kan je ook een keer het paard 'overtrekken' heel dun papier nemen foto erachter (geprint liefst grijstinten). En dan tegen het raam houden.

Als hulpje kun je ook de foto in grijstinten zetten op de PC en dan het contrast omhoog. Waar het het donkerste wodrt daar moet het meeste schaduw.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:49

ik doe eht altijd zo Afbeelding
maarja Tong uitsteken.. zo ben ik Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 23:50

Dat is een idee Sjimmy! Ik had het al met 2-kleuren geprobeerd, maar erg goed werkte dat niet Lachen Overtrekken kan ik mss beter op 't eind doen? Het oog moet nl ook nog kleiner, zag er met een dun lijntje beter uit dan nu Knipoog

Maar jullie geven dus iig de voorkeur aan een 'grijs' paard...?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:52

jep dan zie je net ff iets beter waar de schaduwen moeten.
En met het contrast moet je gewoon ff spelen, wat voor jou het duidelijkste is.

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 01:29

En laat in het oog altijd een stukje wit, geeft het oog iets meer leven, en geen enkel paardenoog is helemaal één kleur.
Probeer het ook rond in te kleuren (met het oog mee )
Persoonlijk vind ik voor schaduwen een zacht potlood ook het handigst, maar dat verschilt per persoon.
Veel succes ! Hoop voor je dat het lukt