ik wil weten hoe bokt erover denkt. Of dichten een gave is en of jullie begrijpen dat veel mensen die schrijven dingen verwerken door ze in een gedicht te zetten? Ook hoor ik veel mensen die vinden dat gedichten schrijven maar dom is. Wat denken jullie daar over?
Anoniem
Geplaatst: 13-01-05 18:08
Ik denk toch best wel een gave, want wat ik hier op bokt allemaal zie kan ik zeker niet, ik kan wel een beetje dichten maar ik vind het mooi hoe mensen sommige gevoelens in een gedicht kunnen zetten, dus in dat opzicht een gave ja. En het hoeft niet altijd een manier te zijn om dingen te verwerken, maar vaak wel, en ik begrijp best dat het voor sommige mensen een goede manier kan zijn. En verder is dichten cewl en zeker niet dom !
IguanaLily
Geplaatst: 13-01-05 18:24
Volgens mij kan het allebei zijn. Er zijn mensen die er echt een gave voor hebben, die er gewoon mee geboren worden. Maar er zijn ook mensen die het puur doen om dingen te verwerken, ik ken mensen die dichten om hun gevoelens kwijt te kunnen, en zich daar ook meteen stukken beter bij voelen.
Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-05 17:11
tja das waar...
maar zou je van die mensen zeggen dat ze stomme dingen schrijven enzo? of hangt dat een beetje af van de leeftijd? (dus dat tieners t sneller zeggen dan 'oudere')
Marchador
Geplaatst: 14-01-05 17:31
ik denk in veel gevallen niet echt en gave.. veel mensen die gedichten schrijven, schrijven over iets wat ze zelf hebben meegemaakt, of hoe ze zich voelen... ik denk dat het dan heel makkelijk gaat (iig bij een aantal).
ik denk ook wel dat het een gave is, om altijd mooie gedichten te behouden die iedereen graag leest. met een iets in het gedicht dat echt van die schrijver/ schrijfstr is. wat je ook steeds wel weer tegen komt.
dichten vind ik absoluut niet stom, het is iets om je zelf te uiten.. maar ook als dat het niet is vind ik het absoluut niet stom
secricible
Geplaatst: 14-01-05 20:02
Denk vooral een manier om te verwerken. Toen ik het moeilijk was schreef ik ineens heel gemakkelijk gedichtjes neer, en sindsdien gaat het me gewoon wat makkelijker af. Denk datje er ook wel een beetje een gave voor moet hebben, om ECHt goed te zijn,maar niet dat je zonder "gave" geen gedichten kan schrijve.
TopLadyI
Geplaatst: 14-01-05 20:12
Ik kan niet stemmen!! Maar ik vind dichten een mooie manier om je emoties kwijt te kunnen
_Lorette_
Geplaatst: 14-01-05 20:51
ik ga mee met WildWings en IguanaLily... Sommigen hebben er echt een gave voor, het gevoel wat ze er voor hebben om er telkens weer een super gedicht 'uit te gooien' . Er zijn natuurlijk ook mensen die hun emoties kwijt moeten en dat doen door middel van een gedicht. Maar ook mensen met die gave voor dichten schrijven toch ook wel gedichten waarin ze hun emoties kwijt kunnen?
verootjoo
Geplaatst: 15-01-05 09:43
Iedereen kan 'dichten', zijn gevoel op papier kwakken. Maar het 'echte' dichten is een gave vind ik.
Drunksheep
Geplaatst: 15-01-05 10:11
Ik maak gedichten waardoor ik mijn gevoelens kwijt kan, zoek mijn gedichten maar eens op, de een is een flop en de ander is top!
De laatste gaat over mijn oma, die is trouwens wel mooi...
FrontC
Geplaatst: 15-01-05 10:29
Het ligt er maar aan. Dichten doe je met gevoel, maar op de een of andere manier zie je meteen of diegene echt talent heeft. Er zitten er wel een paar op bokt die dat kunnen, maar niet veel.
lolletje
Geplaatst: 16-01-05 18:28
voor mij is het een manier om dingen tijdelijk mijn hoofd uit te schrijven zodat ik rustig kan slapen en aangezien niet iedereen het kan denk ik wel dat het een gave is
XoNo
Geplaatst: 16-01-05 18:52
Ten eerste is het een gave om polls te openen
Maargoed, ik kan wel begrijpen dat het voor bepaalde mensen een manier van verwerken, uiting is. Voor mij niet. Ik begrijp maar weinig gedichten en ik zie er zelf ook helemaal niets in om een gedicht te schrijven. Ik kan het niet en ik wil het niet Ik vind gedichten ook werkelijk niets aan, ik lees ze hier op CB ook niet. Neemt niet weg dat genoeg mensen zijn die niet zoals ik zijn natuurlijk. Iedereen kan gedichten schrijven, de één is er beter in dan de ander. Het heeft ook met intelligentie te maken, je woordenschat e.d. Ik denk dus niet dat het een gave is. Meer een talent. Iedereen kan paardrijden, maar de één is er beter in dan de ander.
marjoke
Geplaatst: 16-01-05 18:57
het is zeker een manier om je gevoelens weer te geven en idd om dingen te verwerken. maar volgens mij is een gave overdreven. volgens mij is iendereen zijn eerste gedicht één grote flop. maar door veel te oefenen komen de woorden vanzelf en dan wordt je ook beter en beter. bij mensen hier op bokt die echt heel goed kunnen dichten moet je maar eens naar hun eerste gedicht kijken dat zal ook wel niet super zijn. althans dat denk ik toch .mss moet je het ook wel een beetje in je hebben. en mss is het voor een deel toch wel een gave maar volgens mij komt het door te oefenen
Gunface
Geplaatst: 16-01-05 18:58
Het is voor een heleboel mensen een hele goede manier om hun gedachten even 'van zich af te schrijven', wat lolletje ook zegt, zodat je rustig kan slapen en er even niet over na hoeft te denken. En dat werkt wel
Bruintje_87
Geplaatst: 16-01-05 22:09
nee ik vind niet dat het een gave is,sommige kunnen het mischien alleen wat beter als de ander.
ik vind wel dat het voor sommige mensen echt iets is waarmee ze dingen kunnen verwerken enzo.
Kiim
Geplaatst: 16-01-05 23:11
Ik vind het geen gave.. Je kunt er natuurlijk goed in zijn, maar een gedicht wat met gevoel geschreven is is altijd mooi