crea-bea vraagje en ideen gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M3isSi3j

crea-bea vraagje en ideen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 23:51

ik heb mn kamer veranderd.. ik heb alles in het rose gedaan ongeveer.. nu heb ik 1 hele grote schuine wand (zolderkamer) waar ik eigelijk niet weet wat ik ermee moet. Nu had ik iets leuks bedacht maar vraag me af of dit wel kan..

Ik wil een poster kopen van een hele mooie roos en dan met van die hele dunne katoene gordijnen een lijst maken door deze in de behanglijm te weken en vervolgens in de gewenste vorm te leggen en dan te laten drogen.. Gaat dit werken denken jullie.. die kleur van het gordijn is roze, blijft deze wel mooi door die lijm?

Zonee.. hebben jullie andere goeie iedeen voor me!?

annefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:25

volgens mij kan je het beter met stijfsel doen... dan moet de dosis wat hoger en dan kan je elke vorm in stof leggen die je wilt en ja je doet het toch nooit in de was dus.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 01:04

stijfsel? waar kan ik dat halen?

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:48

www.megaposter.nl

ook een leuk idee Lachen
daar haal je wat goedkoper posters dan in de winkel!

Ik heb ook sinds kort een nieuwe kwamer, maar daar heeft mijn broertje eerst geslapen.. dus van het behang is op sommige plekken niets meer over..

eerst wilde ik het verven maar dat mocht niet, dus dan maar zo Knipoog

Verder een leuk idee!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:14

je kan ook een lijst maken van Purschuim!!! Dat ziet er echt super uit ( viond ik dan Knipoog ) dat kan je laten drogen, en vervolgens rose/wit/goud spuiten Lachen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:18

maar als ik dat doe is het niet de zelfde kleur als wat ik al heb.. met die stof heb ik gordijnen hangen, kussentjes van in mn bed enzo. dit is de rede dat ik deze stof ook wil gebruiken voor die lijst. Daarbij vind ik purschuim onwijs vies.. hahah zo ziet het er ook uit..

maar thnx voor het meedneken!

nog meer iedeeen mensen?

Mnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:58

Mij lijkt dat juist wel leuk, een roze kamer en dan een goude lijst ofzo, dat springt er dan echt uit Lachen
Ik heb verder geen ideeën, heb niet zoveel verstand van al die materialene enzo Schijnheilig

annefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:40

Tja stijfsel stap een drogist in zou ik zeggen. En de kleuer van de stof veranderd neit.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:49

wat je ook kan doen is de lijst maken met purschuim, en dan roze spuiten (voor het doorschijnen) en dan je stof eroverheen plakken. Dit zal best een gepriegel zijn om het strak over het purschuim te krijgen.

Ik denk dat als je behanglijm of stijfsel gebruikt je de stof erg moeilijk in de goede 'volle' vorm krijgt. Ik heb al met allebei gewerkt en het is erg moeilijk te doen, de stof krijgt een beetje de eigenschappen van een natte krant, vooral als het dun is, en ik denk dat je een wat rondere, volle, gedrapperde vorm wilt.

Wat wel een mogelijkheid is (heb ik ook ervaring mee) is stijfsel uit een spuitbus. Ik weet niet of en waar het te krijgen is, ik werkte toen in de scheepvaart en heb het gekocht bij [urlhttp://www.kroonint.nl/[/url], maar dat mocht eigenlijk niet in Nederland verkocht worden, milieu-wetgeving enzo...

Ik heb daarmee een tutu-tje (ballet-ding) erg goed in vorm gekregen, in de gewenste vorm leggen (gaat goed met droge stof) op een stof afdekzeil, de spray eroverheen sprayen, laten drogen, en tig keer herhalen en als het goed hard is hetzelfde met de onderkant. Kost een hoop tijd en ruimte, maar het effect was bij mij precies wat ik ervan eiste.