Voorproefje dus:
Het was een stille middag op stal Duinhoeve, iedereen zat in de kantine en er werd druk overlegt over wat het schema van deze week zou worden. Sam en Jenna zaten druk te ruziën over de nieuwe bruine hengst Roman. Sam en Jenna hadden altijd ruzie, Jenna’s rustige en koppige karakter en de wat wilde Sam konden niet met elkaar.
Het was een geweldig paard, net nieuw aangekomen met veel herrie in de trailer. Ze konden allemaal niet wachten om hem onder het zadel te zien.
”Maar jij hebt Daph ook nog te trainen, je hebt tenslotte over 2 weken dat concour al, ik geloof dat hij de galop nog niet helemaal onder de knie heeft” Sam, een knappe jonge gozer die nooit om vriendinnen verlegen zat probeerde Jenna over te halen Roman op te geven, iets waar ze absoluut geen zin in had.
“Hoe moeilijk kan een B-proefje zijn, en hoe zit het met jouw Hollywood en Fair? Jij hebt er zelfs 2 tot je beschikking! Ik wil Roman gewoon ook rijden.” Jenna, die met een verveeld gezicht wat op de tafel zat te tikken.
“Jongens, even aandacht svp, we proberen een schema te maken!” John, de hoofdstalhulp van Duinhoeve, hij was al 20 jaar op Duinhoeve en was niet van plan daar ooit nog weg te gaan, hij had verstand van alles wat met paarden te maken heeft en daarnaast ook nog zeer gelieft op stal, kwam wat geïrriteerd tussenbeide en tikt even op het bord.
“Dan hebben we nog 2 Fay en Maya staan die ingereden moeten worden. Ik zat te denken aan Myren?”
Myren, een wat teruggetrokken meisje met een groot hart, vooral voor paarden, knikte voorzichtig en keek even snel de kantine rond of de rest ook instemt.
”En dan als laatste, Roman..”
Bij het vallen van zijn naam keken ze allemaal hoopvol op, ook Sam en Jenna stopten met ruziën.
Commentaar is welkom, onderbouwd, en niet al te hard, ze heeft nog nooit wat geschreven!