Vraag over verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Vraag over verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 18:54

Hey allemaal,

Ik zat vanmiddag met een vriendin te praten [niet op bokt], en die begon erover dat ze wel een verhaal wou schrijven. Na een lange discussie kwamen we erachter, dat we geen onderwerp wisten Haha!. Nou wou ik jullie hulp even vragen.
Weten jullie nog leuke, originele en spannende ideeën?
Dit is wat ze er graag in wil hebben:
-Spanning & sensatie Haha!
-Paarden [jep, ook paardengek Schijnheilig ]
- Een béétje romantiek natuurlijk
-Veel onverwachte wendingen.

Weten jullie wat, ook al is het maar 1 los of vaag idee.. pb me alsjeblieft!!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:58

Tsja, als je dat al weet dan ben je al een heel eind toch? Als wij dat voor je gaan verzinnen, is het dus ons verhaal, en het is het leukste als je dat zelf verzint. Verzin wat personages, verzin wat relaties tussen die personages, verzin wat paarden & wat er met die paarden gaat gebeuren, verzin een drama (bv. paard verkocht, vriendin in het ziekenhuis), zorg dat het weer goedkomt, zorg dat het spannend blijft tot het einde, met de vraag OF het wel goedkomt et voila, een verhaal! Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:03

Whahaha ja daar heb je gelijk in, maar toch, die dingen die er gebeuren.. Ik heb wat opties gehoord van haar, en nee.. dat is geloof ik niet waar ik een boek graag over zie gaan Tong uitsteken. Maar ik laat dit allemaal aan haar lezen, kijken wat ze ermee doet. Hij komt in ieder geval op Bokt te staan Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:08

Ze is druk bezig haha

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:14

Een verhaal is iets persoonlijks van de schrijver zelf Lachen Dat kunnen anderen niet voor je verzinnen

Heel veel succes! OK dan!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:25

Je hebt helemaal gelijk, maar wat oppervlakkige ideetjes kunnen iemand toch wel aardig op weg helpen. Het hoeft ook geen uitgedacht verhaal te zijn, gewoon wat dingetjes die jij nooit gezien hebt in een verhaal, maar misschien er wel heel graag in zou willen zien..