Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fairie schreef:Als ik aquarel dan doe ik dat op een a3 blok wat aan 4 zijdes is vast gelijmt. Dat moet je dus los snijden na dat het droog is.
Hoef je dus niet te spannen of zo maar toch blijft je papier lekker makkelijk mooi strak.
Ik doe wat op een schoteltje uit de tubes en ga gewoon met water aan de slag.
Met aquarel potlood teken ik gewoon alles op het blok en ga dan met een natte penseel over de losse onderdelen.
Rinske"]
Het papier waar Fairie het over heeft zit gewoon op een blok en zit aan de vellen vast die eronder zitten. Ze hoeft het zelf dus niet vast te lijmen
[/quote]
OO.. blond. Maar dat van mij zit maar aan een kant vast, hmmz.
[quote="Rinske schreef:Je kunt je natte vel papier ook op een houten plank vastmaken met speciale aquareltape die je ook eerst nat moet maken. Dan wachten tot het droog is en schilderen maar. Allen dan hou je wel een rand tape om je schilderij, of je moet dat er naderhand nog vanaf snijden.
Fairie schreef:Op een nat vel schilderen?
Dan pakt de verf toch niet zo goed?
Dat blok waar ik het over heb kun je inderdaad gewoon zo kopen.
Ellende schreef:Sorry, walgelijke site (met muziek) maar hier staat het duidelijk uitgelegd:
http://www.kinderlines.nl/atelier72/ate ... na6.11.asp
Fairie: je moet het papier nat opspannen om te voorkomen dat het gaat bobbelen. Nat papier zet uit, als je het gelijkmatig natmaakt en dan vastzet kan het niet verder meer uitzetten (in theorie) en hou je dus 'vlak' papier in plaats van papier met bobbels.
Ellende schreef:@Supertygetje: wat voor band heb je nu gebruikt om het papier vast te zetten? Schilderstape heeft niet heel veel zin, (dat rekt niet goed mee) probeer echt aan papieri met plak te komen. Wat ik van je schilderij kan zien vind ik er mooi uitzien. Over tekenen/vlakken werken kan ik weinig zeggen, ben zelf een ontzettende 'tekenaar'
@Sammylover: met opspannen in ieder geval wel, het hele papier moet doorweekt zijn, zodat het aan alle kanten genoeg uitgerekt is.
lowara schreef:agossie.. je paard heeft z'n achterbenen een beetje gebrokendie eerste tekening heeft trouwens wel iets.. hij is wel leuk!