crea-hulp website gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

crea-hulp website gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 21:44

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen...

Ik heb een eigen website, http://www.diona.nl (ja, ik heet dus diona Knipoog ) en het lukt me maar niet een mooie site ervan te maken waar ik ook blij mee ben...

Ik maak genoeg sites voor vrienden, familie en kennissen, iedereen is altijd helemaal blij en tevreden daarmee (ik ook), maar voor mezelf wil het maar niet lukken. Een van de redenen was denk ik dat mensen voor wie ik een site maak altijd een vastomlijnd 'thema' hebben, en ik niet. Nu heb ik een thema (mijn eenhoorns en diorama's, en ik wil ook mijn laatste hobby fotograferen een plaats geven) en nou lukt het nog niet! Elke paar weken verzin ik weer iets anders qua uiterlijk en nooit pakt het uit zoals ik wil! De looks die mijn site op dit moment heeft leken wel chique toen ik eraan begon, maar ogen nu als een te druk, oud, aftands circus (effe lekker negatief doen...), hiervoor had ik erg mooie sterren en magische tekeningetjes, dat was weer te kinderachtig... ga zo maar door!

wat vinden jullie mooi, of juist niet mooi aan een site? En als het kan, ook graag vertellen waarom. Waarom zou je iets wel of niet doen op je eigen site?

Een mening is heel persoonlijk, en een site ook, maar op dit moment kan jullie mening mij erg helpen om te beslissen wat ik zelf nou eigenlijk wil.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:48

wat ik persoonlijk altijd heel mooi vind is, zo rustig mogelijk. Aan de linkerkant een soort baan met een foto / plaatje van waar t over gaat, en de rest heel simpel. kijk eens op de site van Hypofocus. Zo iets bedoel ik Knipoog

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:00

inderdaad een mooie rustige site, alleen snap ik nooit waarom er een 'enter' pagina aan het begin is, het staat wel netjes als opening

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:04

hij is engels en jij praat nederlands.
ik vind hem erg mooi

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:07

Zelf vind ik het altijd mooi als je alles met 2 kleuren hebt die goed bij elkaar passen, en zo rustig mogelijk. Dus niet alles door elkaar zeg maar. Gewoon alles op een rijtje en overzichtenlijk. Maar wel met leuke dingetjes erbij, zoals mooie sterretjes enz.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:10

sammylover schreef:
hij is engels en jij praat nederlands.
ik vind hem erg mooi

dank je voor je compliment
Hij is engels omdat ik, als ik hem ok vind, wil 'aanmelden' bij andere diorama-bouw-fantasy-sites, en dat niet gehinderd wil worden door taal, ik ben 3 jaar bezig geweest voor tolk-vertaler engels, en ik werk al meer dan 7 jaar bij bedrijven waar de voertaal engels is. Ik voel me dus net zo thuis in engels als in nederlands

op http://www.csszengarden.com staan een aantal voorbeelden van mooie sites (de opening vind ik al mooi), maar ik wil nu graag iets dat van mij is, niet bij elkaar gejat op internet. is dat raar?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:18

tuurlijk niet, je wilt je eigen site, is toch logisch?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 04:38

Mooi! Vooral heerlijk rustig, omdat de kleuren zo mooi bij elkaar passen. Misschien kan je alleen het menu frame verplaatsen of kleiner maken, nu zie je telkens maar een heel klein stukje van de pagina.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:25

Ik zou zelf denk ik de 'knoppen' die je nu onderaan hebt staan, óf in een dunne balk aan de linkerkant, óf in een dunne balk onderaan de bovenste balk 'plakken'. Je hebt nu in mijn ogen veel te weinig plek over voor de inhoud van je site. Het lettertype van de knoppen zou ik veranderen naar een iets minder ingewikkeld, het is moeilijk leesbaar op deze manier.