[schilderij] Loup-garou (weerwolf)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

[schilderij] Loup-garou (weerwolf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 19:28

Ik had een tijd terug Ginger snaps (film over meisje dat weerwolf wordt) gezien en na die film was ik helemaal geinspireert en heb zelf een weerwolf gemaakt. Vandaag heb ik het werk verder afgemaakt en ik vroeg me af wat jullie ervan vinden. Ik heb bewust gekozen voor de simpele afwerking. Ik wilde de achtergrond als een soort van kleurplaat laten lijken en de wolf iets realistischer, iets meer plastisch, zodat alles naar de wolf wordt getrokken.

Het werk is gemaakt met zwarte pen (lijntjes) ecoline (gekleurde inkt) en acrylverf.

Het zijn foto's omdat de scanner het niet meer doet Verdrietig
Zonder flits
Afbeelding
Met flits
Afbeelding

Ikzelf ben er nog niet helemaal tevreden over, maar wil graag jullie commentaar horen voordat ik er verder aan ga werken.

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:30

wow ... stoer zeg

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:58

Ik vind hem heel mooi maar ik vind dat zijn achterpoten te lang en te smal zijn(ze kloppen niet echt met zijn buik), zijn staart is ook wat te smal.(een weerwolf ziet er meestal niet slank en elegant uit maar is wat zwaarder gebouwd Knipoog ) Ook vind ik zijn (uiterste) voorpoot wat op een rattenpootje lijken Bloos Verder doe ik je zeker niet na Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 20:03

Soprano schreef:
Ik vind hem heel mooi maar ik vind dat zijn achterpoten te lang en te smal zijn, zijn staart is ook wat te smal.(een weerwolf ziet er meestal niet slank en elegant uit maar is wat zwaarder gebouwd Knipoog ) Ook vind ik zijn (uiterste) voorpoot wat op een rattenpootje lijken Bloos Verder doe ik je zeker niet na Lachen

Zozo kom jij weerwolven tegen in het echte leven? Haha! Het is een fantasiedier en ik vind dat je daar dus mee mag doen wat je wilt. Ik heb gekeken naar hoe een mens eruitziet en daar heb ik vooral de poten op gebaseerd. De kop is gebaseerd op de kop van onze hond, ik wilde de snuit niet langer maken omdat ik vond dat je de oorspronkelijke vorm (mens) nog in het wezen moet zien.
De linkervoorpoot is idd wat vreemd, ik kreeg hem niet goed plat getekend omdat ik dan wel erg moeilijk moest doen met perspectief enzo, dus maakte ik het maar zo Tong uitsteken
Nu je het zegt, de staartinzet is idd wel erg smal.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:10

Annetje schreef:
Zozo kom jij weerwolven tegen in het echte leven? Haha!

Nee Bloos hoewel ons Pruts er wat op trekt Haha! (als je goed ziet zie je haar misvormde tandjes naar voren steken)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:37

Ik vind persoonlijk de snuit wat te stomp, en het voorlichaam te fors in verhouding met het achterlichaam. In principe zou hij zo om kunnen vallen Knipoog

Verder vind ik 'm heel goed gedaan Lachen Al had ik persoonlijk voor een rustiger en zachtere achtergrond gekozen Lachen

joyce_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:28

wauww... gaaf..!!! heel stoerr!!!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:33

leuk gedaan!
alleen vind ik zijn voorste achterbeen griezelig lang en smal Tong uitsteken
verder leuk!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:35

Ik vind het mooi hoor!!
Ik doe het je niet na Knipoog

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:09

Ik had de achter grond met wat minder vrolijke kleuren gedaan maar verder vin ik hem echt wel stoer *LOL*

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:18

Ik vind hem heel erg mooi!
Ook origineel idee en afwerking vind ik, persoonlijk vind ik
die achtergrond juist wel mooi staan. Lachen

love_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:03

m0oii moet je juist blij mee zijn ik kan niet eens tekenen!

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:34

Ik vind hem best leuk! Leuke stijl.

Ik heb de film Ginger Snaps ook een paar keer gezien, best een gave film is dat.