fotoprobleem: slecht licht in rijbaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

fotoprobleem: slecht licht in rijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 16:15

Ik geloof nooit dat ik de enige ben met dit probleem, vandaar dat ik het even 'in de groep' gooi:

Ik irriteer me mateloos aan het feit dat ik in de wintermaanden geen behoorlijk foto's kan maken van wedstrijden omdat het licht in de rijbaan zo belabbert is. Ik heb echt geen slecht camera (Olympus c-300 zoom) maar alle foto's zijn korrelig, wazig, en/of vlekkerig.
Vrijdag ga ik een nieuwe camera halen, een Minolta DiMage Z3 (heb me suf gespaard Cheese! ) en ik hoop dat deze, door allerlei ingebouwde licht-correctie-functies, wel een beetje normale foto's kan produceren. Ik verwacht echt geen studio-kwaliteit, het licht is nl echt slecht, maar toch, herkenbare ruiters lijkt me al een hele vooruitgang.

Kennen jullie dit? Hoe lossen jullie dit op? (alleen fotograferen in de zomer, om maar wat te noemen?) En, als je er ook zo ziek van wordt, spui gerust je gal, het lijkt me erg prettig om te ontdekken dat ik niet de enige ben die zich er zo over opwindt Haha!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:20

Ik heb de Z2, dus oudere versie dan die van jou.
Daarmee lukt het iig niet om goede rijfoto's te maken in de binnenbak..
Meestal maak ik dan maar zo'n klein filmpje, daar zie je dan nog meer op (maar da's ook niet echt een oplossing Clown ).
Kan trouwens ook wel tips gebruiken, voor zover het mogelijk is, wil binnenkort wel weer een poging gaan wagen.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:25

ik heb ook geprobeert een filmpje te maken, die is dan wel een stuk helderder en lichter, maar de resolutie is dn ook wwer erg laag, waardoor een afzonderlijk plaatje erg korrelig wordt (valt bij filmpje afspelen minder op)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:38

Wanneer ik mijn camera op 400 asa zet mét rode ogen reductie krijg ik behoorlijk goede foto's... Ik weet niet of 't op die camera zit, maar dat zou een optie kunnen zijn

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:21

Dat 400 kan ik geloof ik ook wel instellen (en als ik het kan, moet de TS het ook kunnen want die heeft de nieuwere versie van mijn digi), heet bij die van mij iso, of is dat weer wat anders Bloos ?
Roden ogen reductie doe ik niet als ik rijfoto's ga maken, dan flitst hij 3x en zit er vind ik teveel tijd tussen het moment dat je de foto wil maken en dat hij hem maakt.
Flits sowieso liever niet (schrikkende paarden enzo Schijnheilig daarom ook liever niet 3x), maar scherpe foto's in de binnenbak zonder flits gaat zeker helemaal niet Scheve mond Tong uitsteken ?