ik wil graag een verhaal schijven, maar wat vinden jullie nou eigenlijk leuk?? en waar moet het over gaan???
groetjes je kan reageren als je antwoord niet bij de poll staat of natuurlijk de poll doen en reageren
Anoniem
Geplaatst: 16-12-04 13:40
Spanend en Zielig of Grappig
Annash
Blogger
Geplaatst: 17-12-04 13:14
Het is heel belangrijk dat je verhaal een echte lijn bevat. Daar komt bij dat je ook een goede schrijfstijl moet hebben en een onderwerp dat veel mensen boeit.
Als jij schrijft dat je elke dag naar school gaat, zullen veel mensen dit niet zo interessant vinden. Maar als jij dan vertelt dat je gepest wordt, dan is het verhaal al heel anders!
Je kunt best meerdere elementen in een verhaal schrijven. Een spannend actieboek is vaak afgewisseld met humor, soms met romantiek.
Snap je wat ik bedoel?
(Dit is ook de reden dat ik niet stem... )
Anoniem
Geplaatst: 17-12-04 14:17
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je iets vind dat jij leuk vindt om over te schrijven. Als jij ergens in geinteresseerd bent, goed in thuis bent of al een verhaal in je hoofd hebt, dan zou ik gewoon daarmee aan de slag gaan. Hou je veel van zingen, schrijf dan iets over iemand die op het punt staat om door te breken. Hou je van paarden, schrijf dan een thriller over iemand die steeds gesaboteerd wordt door een ander op wedstrijden. Of een liefdesverhaal tussen twee ruiters die op het eerste gezicht elkaar helemaal niet zien zitten. Of een zielig Black Beauty verhaal.
Zoals je ziet kun je misschien beter eerst je interesses of gebieden waarvan je genoeg weet om over te schrijven op een rijtje zetten. Vervolgens kun je daarmee nog alle kanten op, thriller, roman, komedie... Maar misschien nog wel het belangrijkste: laat je door het verhaal leiden en probeer je verhaal niet in een bepaald keurslijf te dwingen. Alleen op die manier kom je er namelijk achter wat precies jouw ding is en in welk genre je beter past. Veel succes!