Uitdaging voor creatievelingen:

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Uitdaging voor creatievelingen:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:51

Hey iedereen,

Ik denk dat ik hier op het goede forumgedeelte zit voor mijn soort uitdaging:

Op zondag 19 december moet ik mijn nieuwe flyer bij de drukker inleveren. Helaas heb ik het tot die tijd enorm druk met de fotoreportages voor het fotomateriaal voor deze folder.

Wie wil daarom de uitdaging aan om de nieuwe flyer voor mij te ontwerpen?
Vind je het leuk om met fotoprogramma's te rommelen en creatief te zijn? Mail me dan eventjes voor meer info over de inhoud van de flyer of mail me een voorbeeldje van je idee met behulp van de foto's die je via m'n website (gewoon even uit portfolio gebruiken, kwaliteit maakt voor het ontwerpje nog even niet zo uit, er komen toch andere foto's op) kunt opslaan.
Het zal een 2-zijdige flyer zijn op A6 formaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:43

De flyer wordt een 2 zijdig, fullcolor bedrukt promotie artikel om op beurzen en evenementen uit te delen aan m'n potentiële klanten.

Het is de bedoeling dat er op de voorkant als achtergrond een foto komt van een arabische hengst met zwarte achtergrond, zodat er ook gemakkelijk tekst op kan.
Op de voorkant hoeft enkel te staan: Hypo Focus (en daaronder) Horse Photography. En de website www.HypoFocus.com en eventueel mijn naam (femke puijman).

Op de achterkant zou dan (met illustratie van wat foto's) duidelijk gemaakt moeten worden waar Hypo Focus zich mee bezig houdt (zoals: fotografie op evenementen, stockfotografie, reportages aan huis, hengstenreportages en bedrijfsreportages.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:46

Nou, ik heb van verschillende mensen wat ideeën meegenomen, en hier zijn de VOORLOPIGE flyer kantjes:

Voorkant:

Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding

Oh, ik zie dat de kleuren nu niet helemaal lekker zijn zoals ze moeten maar goed.

En nog 1 vraagje: Hoe krijg ik die plaatjes in vredesnaam omgezet in CMYK om te kijken hoe de kleuren zijn bij de drukker? Iemand een idee? Ik werk met Paint Shop Pro 7

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:47

*ik zou de plaatjes op de achterkant nog wat lichter maken, zodat de tekst beter te lezen is.. is maar een opmerking hoor.. Verder vind ik ze erg mooi!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:50

Ok, doe ik... daar zat ik al over te twijfelen namelijk!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:02

Lachen Verder vind ik de voorkant echt prachtig!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:36

Voorkant vind ik prachtig, de achterkant is minder qua indeling.
Ook zou ik de zwarte kleur van de voorkant aanhouden.

CMYK kun je instellen bij Photoshop, maar uit eindelijk verschilt dat toch nog wat als het gedrukt is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:51

Ik zou één of twee fonts minder gebruiken, dan krijg je een iets rustigere lay out. Volgens mij tel ik er 4 (?) zelf zou ik voor niet meer dan 2 gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:10

Ja, aan de lettertypes op de achterkant moet ik nog 't één en ander veranderen.

Fairie: Wat zou jij nog veranderen aan de indeling van de achterkant? Ik kan vandaag nog een beetje knutselen... morgen moet ie naar de drukker.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:19

Ik vind hem heel erg mooi, heb 1 opmerking. Het middelste stukje met wat je doet. Dat zou mooier zijn als het iets lager zou staan, zodat het hoofd van de ruiter ook vrijkomt en niet door het bovenste stukje staat.

En bij de achterkant nog iets van een kader... of iets dergelijks, misschien zoiets als dat je bij de voorkant heb staan. Lettertype en plaatjes vind ik wel erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:21

Bedankt voor je tips lovelance! Ik zal ze meenemen naar het defenitieve ontwerp

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:07

Ik krijg een drukke indruk als ik naar de achterkant kijk.

Wacht, ik zal eens even wat proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:11

Ja, daar heb je gelijk in, het is wel druk. Ik had ook een zeer rustig alternatief, maar dat vond ik weer té simpel.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:14

Welk font heb je gebruikt voor 'Hypo Focus' en welk voor 'Horse Photography'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:18

Voor Hypo Focus : Arial Black cursief met bordaux rood van binnen, zwarte omleiding en slagschaduw iets naar rechtsbeneden.
Horse Photography: Chinacat in zwart

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:31

Afbeelding

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:34

De achterkant van Fairie vind ik zowiezo mooier, dus ook omdat de voorkant ook zwart is & die andere was zo druk Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:37

Alleen zou het 'U kunt bij ons terecht voor onder andere:' wat meer in het midden moeten. Staat een beetje scheef zo Haha!

Voor je tekst zou ik gewoone en standaard font aanhouden. (Arial in dit geval)

Hoe ingewikkelder het font, hoe meer ruimte het vaak nodig heeft.
Ik heb de zelfde hoeveelheid tekst, maar Arial neemt veel minder ruimte in beslag terwijl het toch goed leesbaar is Lachen

[Edit]
Wat me nog opviel was dat je op de voorkant 'Hypo Focus' en 'Horse Photography' gecentreerd onder elkaar hebt staan maar op de achterkant staat het rechtslijnend.

Het leek me mooier op dat gecentreerde van de voorkant aan te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:39

ziet er super uit Fairie, het enige wat ik jammer vind aan dit ontwerp is dat er nu maar 2 plaatjes in een folder van een fotograaf staan... Ik vraag me dan af of dat niet wat aan de weinig kant is?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:42

die is mooi!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:42

Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad.

Op welk formaat word hij uiteindelijk gedrukt? Misschien houd je dan meer ruimte over.

Arial heeft niet meer nodig dan een corps of 12 misschien 13.

[Edit] Nog iets wat me opviel aan jouw achterkant.
Je hebt de tekst onder aan zo: 'Wilt uw meer informatie, of een kijkje in onze portofolio? Bekijk dan onze website www.hypofocus.nl of stuur een e-mail!'

Je webadres heb ik daar weg gelaten omdat hij net even daar onder in je 'contact-gedeelte' om het zo maar even te noemen toch weer terug komt.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 18-12-04 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:43

Op de Grafische opleiding leert men dat je hooguit 2 verschillende fonts mag gebruiken, of 3 verschillende zetwijzes (Vet, Cursief, Underlined), het geheel wordt anders onvriendelijk voor het oog qua leesbaarheid.
Ik zou dus dat 'Horse Photography' onder Hypo Focus, in hetzelfde font houden als de rest van de tekst. Het lettertype dat Fairie gebruikt oogt weer veel professioneler en ook is het gebruiken van een scherpe foto een veel mooier voorbeeld van je werk. Te veel voorbeelden van je werk is niet nodig, vind ik, het is een flyer en geen brochure Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:49

Mee eens Orri.

Ik heb nu eigenlijk 3 fonts gebruikt.
Arial Black - Heading
Chinacat - subkop (2de titel als ware)
Arial - Bodycopy

Nu verschillen Arial en Arial Black niet veel van elkaar maar Arial Black geeft je kop wel net even wat meer uitstraling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:50

Het Uiteindelijke formaat is A6

Ik weet dat er niet teveel fonts gebruikt mogen worden, maar Hypo Focus en Horse Photography staan er als "logo". Het staat op al mijn promo materiaal in deze 2 lettertypes en ook op de website. Ik had al ge-expirimenteerd met een simpeler iets, maar dan gaat de herkenning verloren.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:01

Ik heb even het plaatje in de goede afmetingen gemaakt en nog wat aangepast.

Afbeelding
[Edit] Corps van de bodycopy is nu 8.... Eigenlijk is dat iets te klein.

*knutselt verder*