[Art] Het eerste slachtoffer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Art] Het eerste slachtoffer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:41

Er was eens een My Little Pony. Ze leefde een vriendelijk, zorgeloos en vooral erg roze gekleurd bestaan in een plastic doosje in een speelgoedwinkel. Sunny Daze hield van haar mooie glitterende capeje, haar roze schoentjes, haar zuurstokkleurige diadeem met fonkelende ster en van haar roze, oranje, geel gekleurde manen. Ze hield van roze en niets dan roze. En ze voelde zich heel prettig in haar plastic doosje in de speelgoedwinkel tussen al haar roze plastic vriendinnen, hoewel gezegd moet worden dat ze toch altijd enige jalourse gevoelens koesterde voor haar buurvrouw, die niet alleen glitters had maar ook een diamant op haar bil, terwijl Sunny het moest doen met een paar schoentjes en een diadeem. Maar wel met glittercape. En dat had haar buurvrouw weer niet. Hoewel ze genoot van haar leven, wist Sunny Daze dat dit niet oneindig was en dat op een goede dag een klein meisje aan de hand van haar moeder de speelgoedzaak binnen zou huppelen, voor haar schap stil zou blijven staan en op slag verliefd zou worden op deze prinses, die vervolgens mee naar huis zou mogen en de rest van haar leven in roze gelukzaligheid door zou brengen met haar nieuwe hartsvriendin. Dat haar leven zo kort zou zijn en bruut beeindigd zou worden als op die dag zou gebeuren, had niemand echter kunnen voorspellen.

Afbeelding
Sunny Daze in betere tijden

Haar rozige leventje stond namelijk op het punt om een uiterst dramatische wending te ondergaan. Toen die ochtend de zond opging en bij het openen van de winkeldeur de eerste zonnestraal via haar diadeem in haar roze oogjes viel, had Sunny Daze niet kunnen indenken dat diezelfde avond deze oogjes niet meer tot haar lichaam zouden behoren - sterker nog, dat deze ogen nooit meer het daglicht zouden aanschouwen.

Want wie kwam in de winkel? Ik. Extreme duivel Wat Sunny Daze niet wist, was dat ze die avond nog onthoofd zou worden, gescalpeerd en ontstaart, dat haar vrolijke hartjes met nagellak remover gescrubt zouden worden en dat haar ogen hetzelfde lot zouden ondergaan. Waarom? Waarom nou net zij, deze pony van wie de lievelingskleur roze was, die roze gedachten dacht en niets liever wilde dan op een roze slaapkamer van een in een roze jurkje gekleed meisje? We zullen het nooit weten. Sunny Daze is namelijk niet meer.

Sunny Daze is heengegaan. Lang leve Circus Dreams!

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb zowel de geflitste als de ongeflitste versie hier neergezet omdat met flits om de een of andere reden alle veren wegvallen. Maar dit is ze dus, mijn tweede custom My Little Pony. Ik ben Sunny Daze dankbaar voor haar grote offer en heb haar tijdens deze transformatie met alle respect behandeld. Schijnheilig Ook heb ik enkele belangrijke levenslessen geleerd tijdens het maakproces, waarvoor ik haar altijd dankbaar zal blijven. Onder andere:
1. Maak je eerste custom MLP NOOIT wit.
2. Probeer je eerste custom MLP NOOIT een egale kleur te geven met behulp van acrylverf en een kwastje.
3. Gebruik voor een eerste custom MLP NOOIT veren
4. Gebruik sowieso NOOIT veren.
5. Koop NOOIT een witte MLP met het idee dat je haar dan niet meer hoeft te verven: tegen de tijd dat je haar uit haar verpakking hebt geworsteld is ze al licht grijzig bruin, een kleur die iedere minuut erger wordt.
6. Geef een witte custom MLP met rode veren NOOIT aan een vader die haar even wil bekijken (je wilt niet weten hoeveel veren en witte verf, bloed, zweet en tranen dat me extra heeft gekost).

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:46

hij ziet er gaaf uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:48

Wow cewl

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:49

wowy Lachen vet leuk !

whahahaha grappig verhaaltje Tong uitsteken whahaha

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:49

mooi gemaakt OK dan!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:56

Wauw, mooi!!!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:06

leuk verhaal er bij zeg Haha!

en heel erg mooi gemaakt, super!

annefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 15:48

Echt super maar zou je nog meer fotos kunnen nemen ? want je ziet zeg maar nu net niet de details hoewel ik hem er nu al vet stoer uit vind zien.

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:03

Wow, ik vind hem echt heel gaaf! Haha!

Mooie felle kleur rood

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:04

Nou ze ziet er ontzettend leuk uit zeg! Dat verhaaltje erbij vind ik errug leuk ook. Ik snap ook niet waarom je het ons afraad om hetzelfde te proberen, ziet er juist ontzettend uitnodigend uit dat resultaat Knipoog

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:12

Heel erg gaaf

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:25

Heel mooi!

Echt super Lachen

joyce_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:40

heeel erg mooi!!!... en grapppig verhaaltje erbij whahahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:53

Nee, je moet het niet zelf gaan doen, maar de pony's naar mij toe sturen! Knipoog

Nee, het is erg leuk om te doen, maar af en toe ook afschuwelijk vervelend, vooral als je dingen op de verkeerde volgorde doet en alles dus twee keer overnieuw moet doen. Waar ik een meester in ben. Of als je rode veertjes gebruikt die eigenlijk wit zijn maar een rood verfbad hebben gehad - met in water oplosbare verf. Zodat een beetje zweethanden meteen een complete kleurtransformatie van de hele pony veroorzaken. waarbij de rode verf op de een of andere manier in warme handen ook nog eens een verbinding aangaat met de doorzichtige vernis zodat de enige oplossen opnieuw overschilderen en lakken is...

En ik kan nog wel meer foto's maken, maar dat duurt dan weer even (heb ik namelijk 2 computers voor nodig). Wel heb ik nog een foto op de computer staan van de pony halverwege het proces, net voor de plaatsing van het hoofd, maar die vond ik te schokkend om te plaatsen op een forum waar ook nog jonge, onbezoedelde zieltjes rondzwerven. Maar wie vraagt... Haha!

Afbeelding

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:08

wow, die is echt supermooi geworden!!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:11

woow!

Die is echt prachtig geworden, die veren maken het echt chique

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:13

Super!
Echt heel leuk gedaan, vooral die veren inderdaad, die maken het geheel mooi af.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:23

Super tof !

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:24

leuk gedaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:32

Leuk gedaan, er zijn hier meer mensen die dit doen. Ik zie dat dit pas je tweede creatie is? Waarom, als anderen NOOIT veren mogen gebruiken bij hun eerste custom, mag jij dat dan wel bij je tweede? Sorry, maar dat viel me op, dat klonk een beetje eeeh.. Tja. 'Ik kan dit goed achtig', snapje. Haha!
En nou zeg ik ook niet dat je het niet goed kunt hoor, want ik vind hem wel leuk geworden (al ben ik niet zo wild van de veren Lachen ).

Knipoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:59

Je wordt wel goed in het MLP-uit-verpakkingen-bevrijden, dat ben ik ook geworden (want hoe zien mijn eerste MLP's er wel niet uit Bloos!) Haha!.
Ik vind ze wel leuk geworden, alleen was die veer op haar hoofd genoeg geweest om rechtop te staan, die tweede op haar rug is me een beetje teveel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:05

De goede raad om nooit meer veren te gebruiken is juist bedoeld als goede raad, omdat niets zo verschrikkelijk is als het werken met veren. Het is heel erg moeilijk om ze goed vast te krijgen met lijm die niet direct droogt en die niet watervast is. Als je ze vervolgens met tien secondenlijm vastzet zul je zien dat je er net even tegenaan stoot, de veer doormidden knakt en je ten prooi valt aan diepe wanhoop. En als je ze niet met erg goede lijm vastzet vallen ze er al snel weer uit. En de kleurstoffen zorgen in combinatie met zweethanden ervoor dat het lichaam van de pony verkleurt. Natuurlijk mag iedereen veren gebruiken, maar ik kan het iedereen aanraden om daarmee een paar pony's te wachten tot het moment dat je op alle andere gebieden de routine hebt en fouten makkelijker te herstellen zijn. Ik ben dus eerder een goed voorbeeld van hoe het absoluut niet moet, want door al dit geklungel is de witte verf op het lichaam veel minder egaal geworden dan het had moeten zijn. Wat je op deze foto's niet ziet, maar in het echt wel als je goed kijkt. Dus als ze niet zo leuk waren, zou ik nooit en te nimmer meer veren gebruiken. Maar aangezien ik nu toch een zakje rode veren op mijn tafel heb liggen en het bloed kruipt waar het niet gaan kan, vrees ik dat de pony waar ik nu mee bezig ben ook weer een - jawel Haha! - rode veer in zijn kont krijgt geduwd. Arm beest. Arme ik... Haha!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:40

wat onwijs leuk gedaan!!!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:09

cooooool Haha!:D:D:D

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:09

Wat een metamorfose!!

Heel leuk gedaan Haha! Echt mooie MLP geworden Lachen