Nee blijkt geen nee te zijn Soms is wel altijd Tijd drijft zijn zin tijdloos door Dagen hebben niks te zeggen
Roddels komen tot leven Verdrinken in hun eigen leugens Als schijnt dat waarheid alles overwint Wordt er des te meer gelogen
De tijd zal leren Wat goed is en wat fout Bij de natuur kan je alles kwijt Bomen lijken niet te spreken
Mensen doen elkaar zoveel pijn De wereld draait niet om woorden heen Elkaar respecteren geeft blijkbaar geen genot Elkaar onderuit halen des te meer
Schreeuw het uit tegen de bomen Strooi je verdriet uit in een rivier Geef je tranen vrij baan Misschien ontstaat er daardoor een schoon stukje grond.
Loes van Dongen 09-12-2004
gedicht heet ook zeker te maken met wat er van het weekend gebeurd is ( voor de mensen die het niet weten, link staat in mijn onderschrift! )
KeeK
Geplaatst: 10-12-04 17:35
Ik vind het eigenlijk niet super. Het is niet slecht, hoor. Maar ik weet niet, het is gewoon nét niet, denk ik.
Ten minste, dat is het gevoel dat ik heb.
FrontC
Geplaatst: 10-12-04 18:48
Ik ben het met KeeK eens. Op de een of andere manier komt het gevoel dat er zou moeten zijn (wanhoop, denk ik?) niet optimaal over. Ook vind ik dat de stukjes niet bij elkaar passen, het gaat over vanalles en nog wat, waardoor het gedicht rommelig overkomt en niet prettig leest. Het is idd niet slecht, er zit wat in, maar ik vind hem niet echt mooi...