Ik durf niet te vertellen Hoe ik me eigenlijk voel Ze zullen het niet begrijpen Hoe kunnen ze weten wat ik bedoel? Als ik het zelf niet begrijp Ik ben verdwaald… Ik ben de weg kwijt… De weg kwijt in mezelf
Ik dwaal al zo lang rond Op zoek naar het juiste pad Maar ik ben de weg kwijt Waar ben ik? Hoe kom ik op de juiste weg?
KeeK
Geplaatst: 03-12-04 20:22
Ze zullen het niet begrijpen Hoe kunnen ze weten wat ik bedoel? Als ik het zelf niet begrijp
Maar ik ben de weg kwijt Waar ben ik? Hoe kom ik op de juiste weg?
Persoonlijk vind ik het iets minder als je een woord binnen die drie zinnen gebruikt. Het heeft ook een tegenwerkende kracht, je gedicht loopt minder. Een mensenbrein is zo gemaakt dat het woorden herkent. Op het moment dat ik dus binnen een korte tijd een woordje als weg voor de tweede keer lees gaan mijn hersenen bedenken waar het mee in verband stond (toen ik het de eerste keer las). Let wel: dit is mijn persoonlijke ervaring en mening! Het kan best zijn dat een ander het gedicht anders 'ervaart'.
Een woordje kan best vaker gebruikt worden in twee regels ofzo, maar ik weet niet, het stoorde me nu een beetje.
Verder vind ik het een net gedicht.
__rosalie__
Geplaatst: 06-12-04 10:49
mooi hoor
as_trid
Geplaatst: 06-12-04 18:06
ik vind hem mooi hoor
FrontC
Geplaatst: 06-12-04 19:55
Ik ben het met KeeK eens, een gedicht loopt mooier als er in een bepaald stukje niet twee keer hetzelfde woord gebruikt. Beter liep het als het
Maar ik ben de weg kwijt Waar ben ik? Hoe kom ik op dat juiste pad?
, omdat je het eerder in het gedicht ook al over een pad hebt
Wonder
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-04 22:35
Bedankt voor jullie reacties KeeK en Gunufje Jullie hebben idd gelijk Kan hetnu niet meer wijzigen, maar wel bedankt