Top 3 Belangrijkste onderdelen in een tekening..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

Top 3 Belangrijkste onderdelen in een tekening..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 16:29

Wat ik het belangrijkste vind in een tekening (van een paard/pony natekenen):

1: Ogen.
De ogen geven eigenlijk aan hoe de pony zich voelt. Als je mooie ogen kunt tekenen, is je tekening meestal al heel veel waard.

Verder zou ik het eigenlijk niet echt weten. Eerst de oren? Eerst de neus? Natuurlijk ook de schaduwen?!

Wat is nou jullie TOP3 van belangrijkste onderdelen in een tekening. Misschien kun je er ook argumenten bijgeven, zoals ik ook heb gedaan.

Bedankt! Groetjes Aneik.

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 16:38

ik denk de ogen, om de zelfde reden als jou. de schaduw inderdaad want dat maakt het realistisch zeg maar. in het echt heet een paard ook schaduwen. en verder zou ik het eigenlijk niet weten...

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 16:52

Heey, leuk dat je reageert Knipoog !

De schaduwen zijn ook belangrijk ja, dat maakt het paar heel realistisch. Maar het oog dat spreekt.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:05

Ogen zijn idd erg belangrijk, verder de schaduwverdeling en de vorm. Een paard moet natuurlijk wel een paard lijken en niet op Barbapappa Haha!
Dit geldt uiteraard alleen voor realistische portretten en niet voor artistieke "veegpaarden". (kloddertje hier kloddertje daar stijlen)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:06

jah het oog ( Boos! en juist DAT mislukt altijd bij mij Boos! )
de diepte, dus idd door schaduwen.

ik wilde eigenlijk de verhoudingen ook noemen... maar toch maar niet, want ik vind veel tekeningen waarbij een beetje gespeeld is met de verhoudingen heel erg leuk, soms komt er dan juist extra sfeer in.

nu nog een 3e onderdeel....
pfff moeilijker dan ik dacht...
ik denk het tekenen van adertjes en spieren.
Ook dat kan ik gewoon niet

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:22

Ogen vind ik ook het belangrijkste, die moeten wat uitstralen, als dat niet zo is, vind ik de tekening al niet zo geslaagd...

Verder vind ik de vorm belangrijk en daarmee de verhoudingen, als die niet kloppen (en ja, ik ben van het relastische) vind ik het ook alweer minder.

En schaduwen, zodat je echt diepte in de tekening krijgt, dat vind ik ook belangrijk.

IndyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:54

Ik ben het eens met tamara. Als de ogen niet kloppen lijkt het ook meteen niet echt meer op het paard wat je natekend.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 21:49

De ogen zenden iets uit. Meestal lukt mij het oog niet helemaal. Het wordt al steeds beter, maar het wil nog niet helemaal lukken. Het is inderdaad moeilijker dan je denkt om een top3 te maken Haha! !! De verhoudingen moeten inderdaad kloppen, maar spelen met je tekening is ook leuk.