zelf een zweetdek maken tips gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

___julia___

zelf een zweetdek maken tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 17:56

Hoi,

Ik verveelde me en ik kwam op het idee dat ik wilde leren naaien, nou wou ik eerst een sportbroek voor mn vriendje maken maar ik denk niet dat ie me dat in dank af neemt .
Nou had ik een ander idee, ik ga een zweetdeken maken, maar hoe?? Verward
Heeft iemand tips voor een bepaald soort stof, waar kan je sluitingen kopen?

Alle tips en ideeen zijn welkom ! Haha!

Groetjes julia

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:39

Ik zit te denken aan een stevige fleecestof. Sluitingen kun je van een deken af slopen die je niet meer gebruikt of misschien bij de ruitersportzaak vragen? (als ze dekens repareren tenminste)
Je kunt ook een klittenbandsluiting maken of met van die knipjes waar je ook wel tassen mee dicht maakt.
Verder zou ik, als ik jou was, de deken overtrekken van een deken die jouw paard/pony goed past. Misschien, maar dat zal wel een pokke-karwei worden, een bies om de deken heen. Lijkt niet alleen supernetjes maar draagt ook bij aan de stevigheid van de deken, lijkt mij. Succes en laat het resultaat nog even zien!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:44

die tips wilde ik dus ook geven, maargoed, scheelt mij weer tiepen Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:13

koop je een rits Haha! en een stevig fleece kleed haal je en deken (die past) even omtrekken rits er in en klaar. Mischien mooi afwerken met een bepaalt stof

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:20

Men neme een hele lap fleece stof. De prijs van fleece is heel erg verschillend, je hebt het van 4 tot 30 euro. Dus dat moet je even zelf uitkiezen. meet de maten op van een oude zweetdeken. En dan gewoon bij de stoffenwinkel wat stof halen.

Thuis pak je de ap stof uit, en leg je het ergens neer waar veel ruimte is, over die lap stof leg je de oude zweetdeken. Je knipt het precies zo uit, alleen dat rekening houden met de omslag.
Beetje omzomen, wat riempjes eraan en klaar Tong uitsteken
Zo moeilijk mag dat toch niet wezen?

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:32

voor fleece moet je kijken bij de Action (hele leuke goedkope winkel, bevind zich meestal in de buurt van een AH of Edah)
meestal hebben ze van die mooie speel/picknik kledenv an fleece, weet alleen niet of ze groot genoeg zijn.
(woja, xenos heeft ze ook nog wel eens)
scheelt echt veel in prijs met een stoffenwinkel hoor!