[Verhaal]Harry Potter en de Tijdbreker (Spoiler)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:12

Hier even wat commentaar van mensen die je stukjes hebben gelezen:

leest lekker
soms msn taal (ff enzo)
de duffelingen hebben geen bordes.. maar een oprit
en eigenlijk kunnen ze geen huiswerk hebben, want na de 5e was het helemaal afgesloten.
De tijdverdrijver is toch afgenomen na het derde jaar?
veel namen leuk bedacht (bv. nutselixer Haha! )
leuk verzonnen.

Wij zaten ook an te bedenken, wat voor soor leraar tegen zwarte kunste ze zouden krijgen. En hoe het ministerie zich zou gedragen..
We krijgen nog heel wat varianten op deel 6

ik hoop dat je er wat mee kunt, en succes met je volgende hoofdstukken OK dan!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:35

Ik wil nog nog nog *LOL*

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 19:39

Mientjeuh schreef:
Ik wil nog nog nog *LOL*


Tong uitsteken

Was de tijdverdrijver afgenomen? Het was niet afgenomen, ze had 'em terug ingeleverd Knipoog En ze heeft 'em teruggenomen, omdat ze graag Voorspellend Rekenen niet wil laten vallen, maar éigenlijk kwam dat later Knipoog

En huiswerk is nooit uitgesloten, waar staat dat trouwens nu weer Verward

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:25

Huiswerk uitgesloten Verward
Tijdverdrijver afgenomen Verward
Djeezes, wat hebben jullie gelezen Clown

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 20:25

Vraag ik me ook af Clown

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:27

Hun eigen versie ofzo Tong uitsteken

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 20:47

Nagelbijten / Gniffelen

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:24

Mientjeuh schreef:
Hun eigen versie ofzo Tong uitsteken

gewoon Harry Potter
de tijdverdrijver heeft ze na het derde jaar weer terug gegeven, omdat ze het toch te druk vond worden, maar mss heb je wel gelijkt dat ze m terug heeft genomen voor verspellend rekenen.. En na de 5e hebben ze hun slijmballen gehaald, en werd het helemaal afgerond, maar ik kan me vergist hebben Haha!
succes met je voldende hoofdstuk OK dan!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:42

maar in boek 5 zegt ze zelf dat ze toch maar weer een gewoon rooster gaat volgen volgend jaar
dus dan heeft ze hem idd terug gegeven.

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:51

ach... tis tog een zelf bedacht verhaal.. dan hoeft toch ook niet alles te kloppen??

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:51

wel kei goed !!! (trouwens :p)

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:07

Heb alle hoofdstukken tot nu toe gelezen en vind dat je het echt super doet OK dan!
Zoals al eerder gezegd: een Rowling zal je nooit worden, maar je kan behoorlijk leuk schrijven.

Alleen vroeg ik me iets af: Fred en George zaten toch helemaal niet meer op school, in boek 5 zaten ze toch in hun laatste jaar? Kan het ook mis hebben hoor Knipoog

Wacht met 'smart' op het volgende hoofdstuk Lachen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:28

Fred en George zijn van school getrapt, voor zover ik me kan herinneren Tong uitsteken

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:06

niet van school getrapt, zelf school verlaten om hun toverfopshop te starten op de wegisweg..

leuk gedaan, mis soms wat detaills, en soms is het jammer dat de stijl toch anders is maar wel leuk gedaan!!
meer, meer....

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:19

jilleroo schreef:
leuk gedaan, mis soms wat detaills, en soms is het jammer dat de stijl toch anders is maar wel leuk gedaan!!
meer, meer....


idd meer meer Haha! wacht in spanning

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:15

Ze zijn er idd zelf vanafgegaan omdat ze hun shop wouden starten.

biggetje
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:09

Waar vind ik hoofdstuk 6 --> niet tegengekomen Verward Verward Verward want ik ben nu ales aan het kopiëren voor wanneer het einde in zicht komt van het 'boek' alles af te printen! je bent echt goed, shadowfaxx OK dan!

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:11

biggetje schreef:
Waar vind ik hoofdstuk 6 --> niet tegengekomen Verward Verward Verward want ik ben nu ales aan het kopiëren voor wanneer het einde in zicht komt van het 'boek' alles af te printen! je bent echt goed, shadowfaxx OK dan!


op pagina 4 Haha!
hihi ben het ook aan het printe *LOL*

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:36

Haha!

Heaas, zit vandaag met schoolproclamatie Haha!

(En ik ben geslaagd,heb een a-attest *LOL* )

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:10

shadowfaxx schreef:
:D

Heaas, zit vandaag met schoolproclamatie Haha!

(En ik ben geslaagd,heb een a-attest *LOL* )


gefeliciteerd!! OK dan!
en het wachte heb ik er wel voor over Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 16:02

Naja, heb weer wat tijd nu Haha! (en heb me pc terug, ..)

Mss schrijf ik vandaag nog een stukje. Ik ben nogal lui Scheve mond ..

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 10:17

Ok dan. Hoofdstuk 7 is onderweg. Begin er dan maar aan Haha!

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:39

shadowfaxx schreef:
Ok dan. Hoofdstuk 7 is onderweg. Begin er dan maar aan Haha!


leuk leuk Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 11:23

Hoofdstuk 7: Perkamentus' toespraak


'Harry,wakker worden' Harry opende z'n ogen en keek recht in het pas gewassen gezicht van Ron. 'Geef m'n bril is' en Ron geeft Harry z'n bril. 'Hoe laat is het?' vroeg Harry. 'Ik weet niet juist,ik schat rond half 6' en Ron grijnst schamper. 'Half zes? Ron,ben jij wel goed bij je hoofd?' verstrooid kijkt Harry uit het raam en ziet dat het nog schemert buiten. De zon komt stilletjes op achter het Verboden Bos. 'Waarom maak je me nou zo vroeg wakker?' Harry wendt z'n hoofd terug af naar Ron. 'Er is iets dat je moet zien' zegt Ron. 'Wat dan?' vraagt Harry. 'Kijk dan uit het raam' Harry z'n ogen glijden van de opkomende zon,naar het verboden bos en dan naar het hutje van Hagrid,de jachtopziener van Zweinstein. 'Wat moet ik nou zien?' vraagt Harry die zich opwindt omdat Ron hem blijkbaar heeft wakker gemaakt voor niets buiten een schammele zonsopgang. 'Kijk naar het hutje van Hagrid, zie je niks vreemds?' en Ron wijst erheen. Harry zet z'n bril wat rechter. 'Kijk achter het hutje, daar links!' en Ron wijst weer. Dan ziet Harry het. Hagrid leunt nonchalant op een dikke,stevige houten paal die er zo in een hele reeks staan. De palen gebruikt Hagrid vaak voor z'n les Verzorging van Fabeldieren; weliswaar voor altijd een of ander vreemd en gevaarlijk beest aan vast de binden,waar Hagrid een gruwelijke voorliefde voor heeft. Maar deze keer is er nergens een gruwelijk vastgebonden beest te bekennen. Harry knijpt z'n ogen fijn in de hoop dat hij iets beter kan zien.


De paal buigt een beetje naar de andere richting van waar Hagrid staat; waarschijnlijk omdat Harry vijf keer zo lang is als zo'n paal en minstens tweehonderd keer zo breed. Uit z'n ooghoeken ziet Harry dat Hagrid beweegt. Of in ieder geval bewegen z'n mondhoeken,waardoor z'n korte,krullerige zwarte baard een beetje op en neer deint.
'Hij is aan het praten met iemand' fluistert Ron in z'n oor. 'Maar ik zie niemand' zegt Harry. 'Kijk naar die paal waar hij tegen staan Harry' Harry perst z'n ogen nu bijna helemaal dicht,waardoor hij eigenlijk minder ziet,maar dat geeft niet. Aan de paal waar Hagrid tegenaan leunt hangt een treurige verroeste ketting. Plots komt er beweging in; ze schud door elkaar. 'Kijk!' en Ron fluistert niet meer maar spuugt eigenlijk een klein beetje in z'n oor,waardoor Harry zo ver mogelijk van Ron gaat staan. 'Dat was zeker niet de wind!' en Ron trekt een pompeus gezicht. Harry blijft verbouwereerd bij het raam staan.Wat zou Hagrid nu weer verborgen houden?Een of ander beest?Maar wie praat er nu tegen een beest?' Hagrid zou dat wel doen' denkt Harry. Hij werpt nog een keer een blik uit het raam maar Hagrid slaagt net de deur van z'n hutje dicht. 'Ik kan niet meer slapen' zegt Ron die naar de leerlingenkamer gaat. Harry trekt z'n gewaad aan en sluipt ook stilletjes naar de leerlingenkamer zodat hij de overige slapende jongens niet wakker zou maken.

'Vreemd' zegt Hermelien. Harry en Ron hebben alles verteld wat ze die ochtend vroeg hebben gezien. 'Ik ben harstikke benieuwd wat Hagrid nu weer in z'n schild voert!' zegt Ron niet al te luid,zodat de overige leerlingen die met drommen van hun slaapzalen komen niet zouden horen wat er gezegd wordt. 'Maar ik denk niet dat Hagrid het leuk zou vinden als we hem op de eerste dag lastig zouden vallen met ...' begint Hermelien maar ze word onderbroken door Ron. 'Kom op Hermelien,Hagrid verteld ons vast alles. Hij weet dat hij ons kan vertrouwen!' 'We moeten er in elk geval vandaag een keertje langs' zegt Harry. 'Hij heeft me op m'n verjaardag een briefje gestuurd waarin hij uitdrukkelijk gevraagd had of wij drieën in de middag ff bij hem langs wilden komen'. 'Nou goed dan' zegt Hermelien maar een afkeurend gesnuif kan ze niet onderdrukken. 'Laten we gaan ontbijten' zegt Ron vlug.

Tijdens het ontbijt was er een hoop rumoer. 'Iedereen is natuurlijk nieuwsgierig naar wat Perkamentus te vertellen heeft' zegt Hermelien, terwijl ze de ochtendprofeet losknoopt van de poot van een schooluil, die net een glas pompoensap heeft omgestoten. Iedereen wacht ongeduldig af tot alle borden geleegd zijn en Perkamentus recht zal staan. Aan een plotse stilte te horen is het zo ver.



'Beste leerlingen,leraren en anderen' -begint Professor Perkamentus met een knikje in de richting van de spoken- 'Het is me een genoegen om de 1stejaars te verwelkomen. Ik wil de 1stejaars en sommige onder de anderen' -en hij keek even in de richting van het trio - 'even duidelijk maken dat het Verboden bos aan de oostkant van het kasteel verboden terrein is. Helaas had ik gisteren heel weinig tijd voor een nadere toelichting van het gebeuren op Zweinstein. Een heel deel onder jullie
zal alvast de geruchten hebben gehoord dat Zweinstein voor de 1ste keer in meer dan duizend jaar zal deelnemen aan een uitwisseling van scholen'.
Een hels kabaal barstte los in de grote zaal,alsof er een grote zwerm bijen vlak naast je oor aan het zweven was. 'Stilte graag' en Perkamentus ging verder. ' In totaal zullen 4 scholen deelnemen aan de uitwisseling. 3 scholen daarvan kennen jullie al: BeauxBatons uit Frankrijk, Klammfels uit Siberië, en natuurlijk Zweinstein onze eigen school. De school die jullie nog niet kennen, of de leerlingen en gewoontes overigens niet, is Hijophelia uit Griekenland, beter bekend als Opheila.

Ik ga nu de namen bekend maken die met elkaar zullen uitwisselen' Perkamentus stopte even en keek de leerlingen aan,alsof hij een hele poos nodig had om terug adem te nemen. 'De school die gedurende 6 maanden zal logeren op Zweinstein is BeauxBatons. Op BeauxBatons zullen de leerlingen van Klammfels verblijven.' hij stopte weer even alsof hij de spanning erin wou houden. 'Op Klammfels zullen de leerlingen van Opheila verblijven en wij zullen op Opheila verblijven.' Het leek net of er een plots een wervelstorm ontstaan was in de grote zaal,want het lawaai en rumoer was oorverdovend. 'Stilte!' riep professor Anderling streng. ' De geruchten dat de uitwisseling vanaf Oktober zou plaatsvinden vinden we helaas iets te snel. Dit hebben we met het Internationaal Overlegorgaan van Heksenmeesters beslist'- 'Hij zit er dus terug in! Droebel heeft ze overtuigd om Perkamentus er terug in op te nemen!' fluisterde Hermelien op sissende toon -' zodat we in de loop van de komende maanden een goede voorbereiding kunnen treffen. Hierdoor zijn alle leerlingen op Zweinstein vrij van examens.' en iedereen juichtte. 'Ik hoop dat jullie van Opheila een aangename en leerrijke ervaring zullen overhouden. Veel geluk,en nu snel naar jullie lessen!' Zijn blik bleef even rusten op het gezicht van Harry,en Harry zag diezelfde vertrouwde,twinkelende lichtjes in Perkamentus' ogen. Iedereen applaudisseerde beleefd,maar ze waren te druk bezig met roezemoezen om een groot applaus te geven. Ron en Hermelien deelden haastig de lessenroosters uit aan iedereen van hun afdelingstafel. 'Bah,het eerste uur een blokuur Toverdranken' en Ron maakte een kotsbeweging waardoor Harry moest lachen. '2de uur is anders ook maar een Blokuur Waarzeggerij. Het 3de uur hebben we Kruidenkunde en het laatse uur hebben we Verweer tegen de Zwarte Kunsten' terwijl Harry haastig de opertafel afzocht naar de nieuwe lerares. 'Ik ben benieuwd' zei Hermelien een tikkeltje nerveus. 'Maar ik vind toch dat jullie wat beter je best moeten doen dit jaar. Vooral voor Toverdranken. Als jullie minstens 1 PUIST willen halen tenminste' en Hermelien keek Harry en Ron aan. Ron nam z'n tas,hing die over z'n schouder en keek Harry met een veelbetekende blik aan. Met veel tegenzin slenterden ze naar de kerkers.

--------------------------------------------

Voilà Haha!

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:42

cool bedacht die Hijophelia, en die uitwisseling! echt weer leuk geschreven OK dan!

denk alleen dan Harry hier Hagrid moet zijn... Haha!

shadowfaxx schreef:
De paal buigt een beetje naar de andere richting van waar Hagrid staat; waarschijnlijk omdat Harry vijf keer zo lang is als zo'n paal en minstens tweehonderd keer zo breed.