Een oud schilderij/tekening die ik een paar jaar geleden van het legendarische renpaard Eclipse heb gemaakt in de stijl die men voor het paarden schilderen in die periode gebruikte. Een dubbel oudje dus.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
Vooral de achtergrond vind ik werkelijk prachtig. Ik ken zelf het paard geloof ikku niet, wle grappig z'on een been half wit
En dan moet je bedenken dat ik persoonlijk verzot ben op Andalusiers, berbers en alles met een stevige hengstennek en lekker dikke billen. Tijdens het maken van dit werk dacht ik dan ook de hele tijd oneerbiedig 'wat een worstpaard!'. Maar juist dat contrast met wat ik normaal doe (nu een erg groot 'historiestuk' met stadhouders gezeten op zeer voluptueuze barokke beesten met errug veel hals
) maakt het weer erg leuk en zet je als tekenaar weer op scherp.
) en daar een schilderij van Eclipse zag. Ik heb daarnaar gekeken voor de aftekeningen, maar vervolgens mijn eigen ding gedaan (mijn paard kijkt bijvoorbeeld naar links, het oorspronkelijke naar rechts). Eigenlijk wilde ik gewoon een paard in die stijl schilderen en dan ook graag een vos. En toen was Eclipse een mooie mytische kandidaat daarvoor.
Mietje schreef:Eclipse ken ik
ik lees nu op dit moment boeken van de Zwarte hengst...
daarin moet zijn dochter Black Minx tegen Eclipse racen
vind het een heel mooi schilderij hoordie stijl is ook erg leuk moet ik zeggen

Leo_ke"]
[quote="Mietje schreef:Eclipse ken ik
ik lees nu op dit moment boeken van de Zwarte hengst...
daarin moet zijn dochter Black Minx tegen Eclipse racen
vind het een heel mooi schilderij hoordie stijl is ook erg leuk moet ik zeggen

weer wat bijgeleerd