[VRAAG] Welke computer voor fotobewerking?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

[VRAAG] Welke computer voor fotobewerking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 23:36

Hallo,
Ik ben op zoek naar een computer voor Lightroom en Photoshop, mijn 10 jaar oude pc kan het niet meer aan.
Nu heeft een collega gekeken (ik heb er echt geen verstand van) en die heeft me doorgestuurd de
Asus zenbook 14 UM3402YA-KP504W
En als desktop Erazer medion P20. Alleen zie ik wel dat hier een i5 in zit en begreep wel dat je beter i7 kunt hebben.
Hij heeft gekeken naar binnen mijn budget van 1000 euro.
Is er voor ongeveer dit budget nog iets beters te verkrijgen? Komt niet op 100 euro aan.

Ik fotografeer hobbymatig en zit dus niet wekelijks foto’s te bewerken. Ik hoop dus iets redelijks voor dit budget te kunnen vinden :)
Hebben jullie nog aanbevelingen voor mij?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VRAAG] Welke computer voor fotobewerking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:02

Toevallig stond er een dag eerder bijna dezelfde vraag, wie weet heb je daar wat aan: [HTT] Welke laptop voor photoshop

Met 1000 euro zou ik zeker naar een Macbook Air kijken. Dan heb je een mooi gekalibreerd scherm en een veel snellere laptop dan de i7 Windows machines.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 11:48

Bedankt, ik ga dat topic eens bekijken!

Het hoeft van mij geen laptop te zijn, ik heb een oudere MacBook voor de allerdaagse dingen die ik toch ook niet vaak gebruik dus een desktop is prima. Als dat nog verschil maakt met wat je er voor kan krijgen. Als een laptop/macbook beter is dan desktop dan is het uiteraard een optie :)

Ps, een laptop/macbook kan ik ook gewoon aan mijn grotere beeldscherm koppelen toch? :=

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VRAAG] Welke computer voor fotobewerking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:29

Voor dat laatste heb ik zelf gekozen inderdaad :j Ik heb een zware Macbook Pro, die ik thuis aan een ultrawide beeldscherm zet, en zo kan ik hem onderweg toch ook gewoon gebruiken. Ideaal.
Maar als je het goedkoop wil houden dan is een Mac mini ideaal. Niet duur en prima voor zwaardere taken.
Zeker als je al een Macbook hebt is een tweede Mac fijn. Je kan bijvoorbeeld gewoon achter je andere Mac gaan zitten en daar het tabblad openen wat op je ene Mac open stond, of tekst kopiëren op de ene en plakken op de andere mac, enz.
Ik werk ook soms gewoon vanaf de bank op mijn oude Macbook, waarmee ik via schermdeling de werklaptop kan bedienen.