Ook maak ik sinds een aantal maanden deel uit van het Paard Verzameld kunstcollectief, waar ik uiteraard heel erg trots op ben.
Van Januari t/m maart heb ik wat stal shoots gedaan, deze maanden zijn vaak rustig qua fotografie omdat eigenaren hun paarden liever in zomervacht op de foto willen ipv hun warme wollige wintervachtje of met geschoren strepen.
April/ Mei
Uiteraard tijd voor de welbekende bloesemshoots. Heb dit jaar op meerdere lokaties minishootdagen gehouden.
1.

2.

3.

Juni en Juli
De maand van de stalshoots, de paarden zijn immers nu mooi in hun zomervacht.
4.

Naast een nieuwe camera heb ik ook een lampenset aangeschaft. Eigenlijk bedoeld om in bepaalde situaties net een beetje bij te lichten, maar het is ook erg leuk om eens out of the box te fotograferen.
5.

Augustus
Deze maand staat vaak in het teken van shoots op een mooie lokatie en dan bij voorkeur rond zonsopgang of zonsondergang.
Deze maand heb ik ook mijn nieuwe camera aangeschaft. Zien jullie het verschil?
6.

7.

8.

September
Degene die mij al een tijdje kennen, weten waarom deze shoot enorm speciaal voor mij was!
(in 2008 is mijn haflinger merrie bevallen van een verrassings veulen, vader onbekend want merrie was blijkbaar net drachtig toen ik haar kocht) Het veulen heb ik niet gehouden, maar is naar toenmalige bijrijdster gegaan. Die heeft haar nog altijd en vroeg mij om een fotoshoot te komen doen.
9.

Oktober
De 2e keer dat ik mee deed aan de maand opdracht van Paard Verzameld.
Corvidea
-vast kleurenpalet die gebruikt moest worden
-uitgangspunt dichter Edgar Ellen Poe
-Duister, maar niet standaard halloween.
Om toch een beetje bij mijn eigen stijl te blijven wist ik vtv dat ik paard en mens wilde fotograferen. Deze foto is gebasseerd op het gedicht Annebel Lee, Edgars ode aan de liefde die hij verloeren heeft door de dood.
10.

November en December
Om de een of andere reden wilde ik mijn stijl eens helemaal aanpassen. Ik geniet erg van de romantische sfeer shoots, maar fine-art trekt mij ook erg. Deze maanden heb ik naast enorm veel kerstshoots dan ook besteed aan wat voor mij fine-art is.
11.

12.

13.

14.

15
niet elke shoot gaat altijd serieus

Bedankt voor het kijken! Als je meer foto's wilt zien, vind ik het het leuk wanneer je mij volgt op https://www.instagram.com/essfotografie