Doordat ik mijn meeste foto's op reis maak, vaak moet roeien met de riemen die ik heb wat betreft het weer en het licht, en veel locaties pas fotografeer als ik er voor de eerste keer ben, is er in mijn foto's zelden iets geënsceneerd en probeer ik altijd een gevoel of een verhaal vast te leggen zoals ik dat op dat moment ervaar. Diezelfde aanpak probeer ik ook te vertalen naar mijn paardenfoto's, mits de opdracht en omstandigheden dat toelaten.
Januari
Eind december en begin januari was ik in Georgië op rondreis, waar ik onder andere Uplistsikhe bezocht, een stad die volledig is uitgehouwen in de rotsen en grotten. De eerste tekenen van menselijke activiteit dateren van het tweede millennium v.Chr.
Vanuit mijn hotel in Tbilisi had ik dit prachtige uitzicht over de stad en op de Samebakathedraal.
Maart
In februari was ik erg druk met werk en het zou pas weer tot maart duren voor ik m'n camera weer in handen had, namelijk tijdens een endurancewedstrijd waar ik groomde voor kyrkelover en haar fantastische Vis Di Gallura. Na afloop hebben we even snel wat portretten geschoten.
April
In april wandelde ik wat rond door Rotterdam...
... groomde nog een keer voor Yvonne en Vis, maar dan in Compiègne...
... waar we ook even gingen buurten op de naastgelegen renbaan, waar trainer Anneke Hendriks o.a. de mooie Kenor had lopen...
... en bracht ik later nog een bezoekje aan Duindigt, waar Picasso even de benen mocht strekken.
Mei
In mei wandelde ik bijna tien dagen lang door de Himalaya's in Nepal, maar niet zonder eerst een paar dagen te acclimatiseren in Kathmandu.
En was dit de beloning van dagenlang afzien in het hooggebergte.
Juni
In juni verhuisde ik eindelijk weer terug naar Engeland, waar ik mijn camera zo nu en dan losliet op de vele renpaarden die Newmarket rijk is.
Juli
Juli bracht de Tattersalls July Sale, waar onder andere Naga Eye onder de hamer ging.
Augustus
In augustus kwam de lens ball weer eens tevoorschijn tijdens een bezoekje aan Goffs.
September
In september was ik weer eens in Londen, net na het overlijden van QE II en was ik erg onder de indruk van de hoeveelheid bloemen die voor haar was achtergelaten.
Oktober
Naast wat salesfoto's op Tattersalls, maakte ik ook wat foto's terwijl ik op de scharrel was in Bury St Edmunds dat hier in de buurt ligt.
November
November stond in het teken van meer sales en stallion parades, waarbij ik op sleeptouw werd genomen door de directeur van een voermerk, die wat foto's wilde hebben van wat hengsten. Bij Darley ontmoette ik, naast Dubawi, ook de ontzettend lieve vader van mijn eigen merrie, Iffraaj.
December
En gisteren stond ik te blauwbekken op de Heath, waar ik bij -5 een vriendin op weg hielp met haar DSLR en ondertussen zelf ook wat foto's maakte van de activiteit in de sneeuw.