Ik loop al een aantal jaren rond met het idee wat serieuzer te gaan fotograferen. Ik probeer het wel steeds met mijn telefoon, maar wil het toch naar een wat hoger niveau tillen. Nu leek een systeemcamera me een goed startpunt; toch nog wel compact en wat minder intimiderend dan een spiegelreflex, maar al veel meer mogelijkheden dan een compact camera. Ook zijn ze meestal wat goedkoper, maar nieuw vind ik ze toch nog wel aan de prijs, en ik weet ook natuurlijk niet 100% zeker hoe lang ik dit vol ga houden

Duss heb ik een beetje zitten snuffelen op marktplaats. Ik wil qua budget graag binnen de €300 blijven, ik weet niet of dit een beetje haalbaar is? Binnen die prijsrange heb ik in ieder geval 3 camera's in de buurt gevonden (wil graag fysiek langs kunnen gaan). Allemaal wel wat oudere modellen, dus ik vraag me af of ze nog de moeite waard zijn om aan te schaffen. Het gaat om de volgende opties, allemaal zijn ze €300:
- een Sony Nex-6 met 2 lenzen (35mm, F1.8 en 16-50mm, F3.5)
- een Canon EOS M3 met 1 lens (15-45mm, F3.5-6.3)
- een Sony Nexus 7 met 1 lens (18-55mm)
Allemaal worden ze geadverteerd als complete kit, en ze worden dus voor dezelfde prijs aangeboden. Als ik ze online vergelijk zie ik wel wat verschillen, maar ik weet niet heel goed nog waar ik op moet letten.
Duss, wat zeggen jullie? Is/zijn (een van) deze camera's een goede koop voor een absolute beginner, en zo ja welke zou de beste zijn? Of zouden jullie aanraden wat langer te wachten tot een andere (graag misschien voorbeelden dan