Advies gevraagd omtrent lenzen

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

missK

Advies gevraagd omtrent lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-22 10:08

Hoi allemaal,

Vorig jaar heb ik voor een mooie prijs een spiegelreflex camera overgekocht. Hier zaten al 3 lenzen bij. Dit was voor mij gewoon een instapset om te kijken of ik het fotograferen wel echt leuk zo vinden...
Nou dat is wel gebleken, dus ik wil langzaam aan gaan upgraden.
Vooralsnog is het wel hobby dus heb geen enorm budget.

Op dit moment heb ik een Canon Eos 600D. Hier zaten al bij:
Canon 50 mm lens
Canon 18-55 mm
Tamron 70 - 300 mm.

Ik merkte al vrij snel dat ik de Tamron lens echt niets vond... Vaak onscherp en ik vind het echt een beperking dat hij niet zo lichtgevoelig is.

Dus de Tamron lens gaat er sowieso uit.
Maar nu twijfel ik dus enorm wat terug te kopen... Er is zoveel en er zijn zoveel technische termen waar ik gewoon veel te weinig over weet. Ik lees goede dingen over Sigma...?
Is een 70-200 dan echt een must of kun je met iets anders ook goed uit de voeten?

Oja belangrijk om te weten, ik doe vooralsnog voornamelijk honden fotograferen en af en toe wat paarden. Zou niet erg zijn als de lens met name voor hondenfotografie geschikt zou zijn.

En als ik zou kiezen voor een 2e hands lens, waar moet ik dan echt goed op letten?

Heel erg bedankt alvast voor jullie advies en ervaringen!

heidiLOVER

Re: Advies gevraagd omtrent lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:48

Ik heb de 70-300mm van Tamron ook gehad en was daar ook niet blij mee, denk ook dat ik hem met 1,5 week weer heb weggedaan. In ieder geval heel snel! Je kunt daaraan gewoon merken dat die in een wat lagere prijsklasse valt.

Dan zou ik toch voor een 70-200mm gaan 4.0 of 2.8 kan allebei, maar als ik je bericht lees is een 2.8 waarschijnlijk fijner voor je. Canon is zeker goed en kun je ook tweedehands vinden. Ook bij camerawinkels heb je vaak nagekeken occasions waarvan je zeker weet dat ze nog goed zijn en met toch nog wat garantie, die staan ook veel online en dat is gewoon betrouwbaar, denk aan Cameraland, kameraexpress, cameranu etc. Ik denk dat die zoomlens wel echt heel prettig is om te hebben met honden- en paardenfotografie.

Van Sigma en Tamron heb je ook gerust goede zoomlenzen, maar dat zal per prijsklasse verschillen en dat geldt uiteraard ook wel voor sommige Canon lenzen.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:50

missK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-22 21:05

Dank jullie wel! Zal het inderdaad ook even in het andere topic posten _/-\o_

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 03:04

Sigma vond ik persoonlijk een drama. Twee keer een Sigma gehad, beide keren langzaam, onscherp en gewoon niet fijn. Ik ben tot nu toe wel altijd tevreden geweest over Tamron, alleen de 70-300 heb ik niet gehad. Ik had de 90mm macro en de 100-400, allebei top vond ik. Sigma komt er bij mij niet meer in, Tamron eventueel wel. Maar misschien is tweedehands ook een optie? Bij bijvoorbeeld Kamera Express verkopen ze tweedehands lenzen die nog echt goed zijn, mijn 17-55 f2.8 komt er ook weg (Nikon). Dan kun je vaak toch net iets beters kopen met hetzelfde budget.

Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 06:54

Ik heb ooit de Sigma 70-300 gehad, maar de Canon 70-200 2.8 is toch echt wel favoriet. Veel scherper. Ik vond het de prijs meer dan waard.

Hij moet alleen vervangen worden en de vervanger is een rib uit mijn lijf...maar zal toch moeten als ik dezelfde kwaliteit of betere kwaliteit wil houden.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-22 07:43

Bedankt voor jullie ervaringen!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:15

Ik zou ook naar een 70-200 kijken. Zelf heb ik een tijd met de Canon 70-200 geschoten en ik was er erg tevreden mee.

Ik ben zelf ook meerdere Sigmalenzen en ik ben er heel tevreden mee. Ze zijn echt ongelooflijk scherp. Dit zijn wel primelenzen (135 en 24 mm), dus hoe scherp Sigma zoomlenzen zijn weet ik niet.

Je kunt ook eens overwegen om lenzen te huren, zodat je ze kunt uittesten :)

*pum*

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:20

Ik ben super tevreden met mijn tamron 70-200 2.8. Tweedehands gekocht en dat is ook prima voor de hobby.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-22 11:45

Wederom bedankt voor jullie input !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie