Vorig jaar ben ik op een spontaan tripje naar Duitsland vertrokken voor 3 dagen, al sinds enkele jaren ben ik goed bevriend met een collega fotografe, Vanessa Tuneke Photography, en helpen we elkaar met ideeën van shoots of editen, wat altijd super gezellig is over videocall of chat.
En nu hebben we het eindelijk kunnen regelen om eens samen te shooten, en waar leuker dan in het prachtige Duitsland regio Sauerland

Aangezien ik zo blij ben met de resultaten wil ik er hier toch enkele delen in een overzicht per dag, nog lang niet alle foto's zijn bewerkt aangezien het er zo veel waren, maaar tussen ander werk door werk ik er steeds weer enkele nieuwe af die mijn portfolio dan weer kunnen aanvullen.
En we gaan de bergen in, de eerste dag had iets vlotter moeten verlopen maar helaas had ik heel wat file onderweg waardoor ik redelijk laat arriveerde en we meteen in de gietende regen moesten vertrekken naar de eerste shoot om 17u. Aquaplaining onderweg en veel gelach door de rare duitse uitspraken en stadsnamen kwamen we aan op de eerste locatie. Helaas was ik mijn regenjas vergeten dus even een kunnen lenen van een van de modellen om het natte en mistige weer te trotseren. Nadeel dat we allebei nat moesten shooten, voordeel dat de mist altijd leuke beelden geeft.

Moe maar voldaan vertrokken we heel laat terug naar het appartement en begonnen we meteen aan de outfits samen te stellen voor de volgende shoot, gelukkig zag het weerbericht er al iets beter uit. Het ging een vroege ochtend worden dus zodra we klaar waren met de laatste voorbereidingen om 1u was het meteen bed in en enkele uren slapen, om tegen 5u terug op te staan en onze trip verder te zetten.

De tweede dag hadden we eerst een lange rit voor de boeg, met de auto volgeladen met verse bloemen, manden, 4 bakken kledij en props voor de dag en de dag erna gingen we opweg. Bij onze aankomst stonden onze 4 modellen al klaar, en hoppa een kledingwissel in Viking geinspireerde outfits en daar gingen we dan. Dichtbij was een mooi bos ter beschikking waar de zon mooi door de bomen kwam en dan heb je je magische sfeertje meteen mee natuurlijk.

Na de middag reden we verder richting Kevelaer aangezien we daar s avonds verbleven bij enkele van de modellen voor de dag erna. Maar eerst hadden we nog na de middag een shoot met twee prachtige black beauties voor de boeg! En tot mijn verassing hadden ze op hun stal een gigantische galop track rond een weide liggen, opstuivend zand is toch het beste wat er bestaat voor epische actieshots!!!
Met de zwaarden die ik mee had hebben de dames ook nog even een gevechtje nagedaan op afstand van elkaar met de paarden wat ook zeer leuk was, ze hebben zich zelf ook rot geamuseerd ermee.

S avonds reden we meteen door naar de laatste modellen waar we bleven logeren meteen ook,
en de ochtend daarop vertrokken we al weer voor de zon op kwam richting de voorlaatste shoot. Eentje in Indianen/fantasy thema met een mooie zonsopgang erbij.

Om uiteindelijk de week af te sluiten met de een gigantische groep paarden en ruiters waar we een fotowalk voor hadden gepland die super is verlopen, dat is iets wat ik in de toekomst vaker ga doen want het was zo tof om een grote groep samen te hebben die allemaal al eigen kledij hadden en optomingen, waar we als fotograaf alleen maar leuke plaatjes moesten maken en konden genieten van de avond.

Dit jaar zijn de rollen omgedraaid en komt Vanessa naar België om hier gezellig een weekendje themashoots te doen omdat we ons zo geamuseerd hebben. Ik kijk er al zo naaruit dat ik binnenkort begin met modellen plannen en de beste locaties zoeken