[FOTO] Supermacro, baarseitjes met baarsjes in het ei, enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

[FOTO] Supermacro, baarseitjes met baarsjes in het ei, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 11:14

Ik ben eigenlijk geen macrofotograaf, maar momenteel is het leven nog wat beperkt onder water. Dus gisteren op pad geweest met de macrolens en een +15 diopter. En eigenlijk heb ik erg leuke dingen gevonden.
Een saaie platworm (en door zijn witte lijf heel lastig goed te fotograferen), een larve van een kokerjuffer zonder koker, een muggelarve, hydroid poliepjes en baarseitjes met daarin de jonge baarsjes al zichtbaar. Alles is niet echt met het blote oog waar te nemen.

De platworm:
Afbeelding

De hydroidpoliepjes:
Afbeelding

De kokerjuffer zonder koker:
Afbeelding

De muggelarve:
Afbeelding

En eigenlijk mijn mooiste foto, de baarseitjes. Volgende week zijn het visjes geworden:
Afbeelding

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [FOTO] Supermacro, baarseitjes met baarsjes in het ei, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:18

Persoonlijk krijg ik er de kriebels van :o Maar mooi gedaan, het is ook wel weer fascinerend :)

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 11:21

Boras schreef:
Persoonlijk krijg ik er de kriebels van :o Maar mooi gedaan, het is ook wel weer fascinerend :)

Bedankt.

Bedenk wel dat als je ooit in een meer gaat zwemmen dat je vele van die muggelarves tegenkomt. Ook die andere wezens zitten in het water. :D

Ik zal dan nog een keer mijn foto van een karperluis opzoeken, dan griezel je helemaal. Die zitten ook in jouw zwemwater :D

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:26

germie schreef:
Boras schreef:
Persoonlijk krijg ik er de kriebels van :o Maar mooi gedaan, het is ook wel weer fascinerend :)

Bedankt.

Bedenk wel dat als je ooit in een meer gaat zwemmen dat je vele van die muggelarves tegenkomt. Ook die andere wezens zitten in het water. :D

Ik zal dan nog een keer mijn foto van een karperluis opzoeken, dan griezel je helemaal. Die zitten ook in jouw zwemwater :D


En bedankt, Germie! :Y)

Geen wonder dat ik voor zwemmen een natuurlijke voorkeur voor zwembaden heb :D
Maar met 2 natuurzwemwaters en weinig buitenbaden in de buurt zijn we om te zwemmen helaas vaker in de natuur vinden.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:41

Boras schreef:
Boras schreef:
Persoonlijk krijg ik er de kriebels van :o Maar mooi gedaan, het is ook wel weer fascinerend :)

Bedankt.

Bedenk wel dat als je ooit in een meer gaat zwemmen dat je vele van die muggelarves tegenkomt. Ook die andere wezens zitten in het water. :D



En bedankt, Germie! :Y)

Geen wonder dat ik voor zwemmen een natuurlijke voorkeur voor zwembaden heb :D
Maar met 2 natuurzwemwaters en weinig buitenbaden in de buurt zijn we om te zwemmen helaas vaker in de natuur vinden.


Nou, ik denk dat je dan niet wil weten wat er allemaal ronddrijft in een zwembad! Het leven in natuurlijke wateren is (in deze regio) totaal onschuldig en hartstikke gezond voor de biodiversiteit (en daar maak jij ook deel van uit!), een zwembad daarentegen is een artificiële omgeving waarbij water ook niet kan wegstromen. Hierdoor blijven vieze menselijke resten (haar, huidschilfers, bacteriën, plas etc) ronddwalen, en dat is pas vies!
Dus, geniet van alle teugen van de natuurzwemwaters, ze zijn beter voor je en voor de natuur!


Prachtige foto's, die baarsjes zijn ontzettend schattig!

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [FOTO] Supermacro, baarseitjes met baarsjes in het ei, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:06

Laat me nou toch in die waan! :r

Je voelt er in ieder geval niets tussen je tenen en zo. En ach, wat niet ziet...... :D

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [FOTO] Supermacro, baarseitjes met baarsjes in het ei, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 12:41

In het zwembad drijven haren, haarballen, haarelastiekjes, pleisters en soms zelfs drollen (echt waar). Dus eh, zeg het maar. :D

Ik zwem liever in buitenwater.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [FOTO] Supermacro, baarseitjes met baarsjes in het ei, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:29

HaHa heerlijk!

Dat soort troep drijft overal waar mensen zwemmen rond. Het valt misschien alleen minder op.