[FOTO] Reneefotografie in 2020

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37295
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

[FOTO] Reneefotografie in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 22:44

Ik heb heel lang geen opdrachten gedaan, en ik had het afgelopen jaar weer even nodig om eruit te gaan, werkte veel, ook lang ziekteverzuim gehad dus was wel toe aan ontspanning. Bij deze enkele foto's van afgelopen jaar. Het zijn niet veel raportages geweest, maar heb er wel van genoten. Helaas door (weer) ziekte is het allemaal een beetje langzaam qua bewerken gegaan, en moet nog steeds wat foto's nabewerken, maar ben toch blij met het resultaat wat ik al heb. Dit jaar hoop ik het paardrijden en het fotograferen weer goed op te kunnen pakken!

ik heb 3 AMHA hengstjes voor de lens gehad, dit was net in het begin van corona
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Een prachtige tinker verschijning ook op de foto kunnen vastleggen! <3
4.
Afbeelding

Ik ben weer bij oude bekende langsgegaan waar ik jaren geleden ook was geweest.

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ik heb nog een fotoraportage gedaan met een oud stalgenootje van vroeger en haar paard en een stalgenoot waar ook prachtige platen uit zijn gekomen.

7.

Afbeelding

8.
Afbeelding


En ik ben bij nog een oud bekende langs geweest met een stel fantastische welshjes en een tinker!

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Ik heb ook deze knapperds nog op de foto mogen zetten!

12.
Afbeelding

13.

Afbeelding


En last but not least.... Mijn oude verzorgpaardje Dandy. Helaas is hij enkele weken geleden overleden...

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding



Bedankt voor het kijken :D

_Carien

Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-08

Re: [FOTO] Reneefotografie in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:05

Mooi fotojaar, moet je meer doen :) We zijn nog steeds heel blij met de foto's van de zomeravond op het strand <3

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO] Reneefotografie in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:18

Oef, ik was altijd erg onder de indruk van je foto's maar vind deze allemaal net niet. Ook vrijwel allemaal overbelicht.

Ik hoop dat je 2021 beter voor je wordt qua gezondheid! :)

Danielleeee_
Berichten: 3184
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:23

Wat een knappe paarden komen daar voorbij <3

Het valt me wel op dat je veel in de felle zon fotografeert, wat zorgt voor een hard contrast. Kies je hier bewust voor?

xAnthea

Berichten: 4436
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: [FOTO] Reneefotografie in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:26

Ik vind je foto's nog steeds erg mooi! <3
Hopelijk ben je snel weer fit en kan je er weer vol tegenaan gaan :)

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:05

Guess who's back :)ddd Leuk Renee! Sommige lijken op mijn scherm misschien iets overbelicht inderdaad, maar niet dramatisch. Ik vind 4, 6 en 7 erg mooi!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14498
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [FOTO] Reneefotografie in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:13

Vrijwel allemaal overbelicht vind ik wel overdreven.. een paar ja, maar ik vind grotendeels gewoon goed hoor! Mooie houdingen en uitstekend van kleur. Niet teveel aan bewerkt, vind dat zelf echt het mooiste. :j
Ook nog steeds heel blij met de foto's die je wat jaren terug van mijn haf hebt gemaakt. <3

Hoop dat het gauw beter met je gaat, en nog de beste wensen voor 2021!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:24

Captain schreef:
Oef, ik was altijd erg onder de indruk van je foto's maar vind deze allemaal net niet. Ook vrijwel allemaal overbelicht.

Ik hoop dat je 2021 beter voor je wordt qua gezondheid! :)
Ik heb een beetje hetzelfde - vergeleken met je vroegere werk is dit wel wat minder. Desondanks zijn het nog steeds wel vrij duidelijke "Renée" foto's en ik vind het ook tof om te zien dat je niet meegaat in de huidige rage van alles zo extreem bewerken dat het eindresultaat vrij weinig meer te maken heeft met de oorspronkelijke foto. :o

Foto 4 vind ik echt schitterend trouwens! <3

Bij de blackphotos kan ik op mijn scherm trouwens nog vrij duidelijk lichtere vlakken om de paarden heen zien.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [FOTO] Reneefotografie in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:34

Wauw, 4 en 7 zijn mooi renee!
Wat sneu van Dandy.. Ouderdom?
Hopelijk tot snel! :*

Rennie89
Berichten: 37295
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 17:08

Bedankt voor de reacties.

Qua overbelichting, wellicht dat het aan mijn scherm (MacBook Pro) licht maar ik zie enkel lichte delen met nog steeds informatie, hooguit bij de mini dat in de manen en achterheen er stukken echt licht zijn door de zon maar overbelicht kan je het niet noemen gezien er nog informatie te zien is :) gewoon een heel harde zon.

ik heb inderdaad door omstandigheden niet altijd de idealen tijdstippen gehad qua fotografie, dan moet je roeien met de riemen de je hebt :D bij de mini’s hadden we geen extra hand, dit geld voor de meeste rapportages puur door de Corona. Dat maakt het natuurlijk een stukje lastiger om te fotograferen maar niet onmogelijk.

Qua blackfotos zal ik even moeten kijken, dat zal wel echt aan mijn scherm kunnen liggen als daar nog vlekken te zien zijn :D ben dit jaar overgestapt op een nieuwe camera combinatie (Nikon, voorheen canon ) en dat was zeker in het begin wennen, en ook met een nieuwe laptop. Vorige had het helaas begeven.

Ik ben zelf natuurlijk ook niet echt in topvorm geweest lichamelijk, maakte sommige rapportages wel wat zwaar, maar het belangrijkste is dat er toch nog platen uit komen waar de eigenaar echt zijn of haar paard ziet en geniet van de foto’s, dat is gelukkig gelukt.

Dandy was inderdaad op, helaas... was erg blij dat ik hem dit jaar nog gezien had en op de foto kunnen zetten... wat een lieverd was dat...

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: [FOTO] Reneefotografie in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:45

Wat leuk Renee! Nog altijd heel blij met de foto's :D

9jinte9

Berichten: 505
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Reneefotografie in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:09

Wat fijn dat je voorzichtig aan weer wat van het fotograferen kunt genieten!

En sterkte nog met het verlies van Dandy.

Verder vind ik foto 4 echt een topper zeg!
Prachtig!