[FOTO] Mijn eerste fotografiejaar, Mar-M Fotografie

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

[FOTO] Mijn eerste fotografiejaar, Mar-M Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 19:45

Hoihoi!

2020 was een bijzonder jaar, ook een jaar waarin ik ineens bijzonder veel vrije tijd had. Al jaren was het mijn doel om eens een echte camera te kopen, en wanneer was nu een beter moment dan dit afgelopen jaar. In maart was het dan zover, na enkele dagen kijken en vergelijken kocht ik mijn Nikon D3500 met de standaard kitlens. Lekker simpel, want ik als fotografieleek met enkel ervaring met een digitale camera moest nog een hoop leren. En dat heb ik voor mijn gevoel zeker gedaan! Mede daarom dit overzichtje, voor mensen die het leuk vinden om te zien maar ook voor mijzelf :D

1. We beginnen in maart, dit is één van de eerste foto's die ik gemaakt heb
Afbeelding

2. Ook Prince moest eraan geloven!
Afbeelding

3. Daarna begon ik zachtjes aan portfolioshoots aan te bieden, want ik had plezier en wilde meer :D Ik was er ook al snel achter dat foto's met een zwarte achtergrond echt mijn ding zijn
Afbeelding

4. De eerste rijfoto's waren ook een feit
Afbeelding

5. Net als het eerste veulentje <3
Afbeelding

6. Super knappe Puck, het ware fotomodel, bezorgde mij deze plaat :D
Afbeelding

7. Een tijdje later stond hij weer model
Afbeelding

8. Na een kort sprongetje in de tijd stond ook Santi (en rider hier op Bokt) voor mijn lens!
Afbeelding

Hierna was ik even druk met school, werk en alles er omheen, waardoor er helaas niet veel tijd vrij was voor het fotograferen. Maar zodra die periode voorbij was vond ik het tijd om mijn apparatuur eens op te krikken, en daar was mijn nieuwe 70-200 f2.8 lens.

9. Die moest ik natuurlijk gelijk uitproberen.
Afbeelding

10. Kusje!
Afbeelding

11. Uiteraard moest ik ook met deze lens wat gaan proberen
Afbeelding

En toen waren we alweer aangekomen in december. De lockdown kwam, en alle shoots die ik had staan werden uitgesteld. Gelukkig kreeg ik vanaf halverwege deze maand te horen dat ik mocht helpen met het opvoeden en het verzorgen van een knappe jaarling merrie, Otis. Dus zodra dat kon ben ik bij haar wezen klieren, en een model dat is ze al!

12. Dansend door de wei
Afbeelding

13. Maar ook als chique diva met mijn nieuwe sieraad
Afbeelding

Dit jaar wil ik mij heel erg graag nog verder ontwikkelen in de fotografie, zeker rijfoto's en longeerfoto's zijn nog dingen die ik graag wil oefenen aangezien ik dat nog niet vaak gedaan heb. Ook staat het strand en nog meer heide op de bucketlist, dus nu maar hopen dat het mooi weer gaat worden en dat de regels alles snel weer toelaten!


Hopelijk hebben jullie ervan genoten! :D
Helaas is de kwaliteit 3x niks door het uploaden..

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:57

Wauuw, je eerste jaar fotografie en al zo'n creatieve kijk! Dat belooft wat!

Ze zijn allemaal mooi, maar de poses, compositie en het gevoel van de zwarte achtergrond foto's.. love it <3