[FOTO] Quinten Fotografie: wat een (top) jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quintenvo

[FOTO] Quinten Fotografie: wat een (top) jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 13:37

2020, wat ging dit jaar snel voorbij! Een jaar waarin alles anders was en nog steeds is, maar ook een jaar met heel veel positieve kanten op fotografiegebied. Na 6 jaar fotograferen heb ik een eigen stijl weten te creëeren, waar ik heel blij mee ben. Dit jaar heb ik keihard gewerkt en dat heeft tot mooie resultaten geleid *\o/*
Met 81 fotoshoots op de teller heb ik weer zo veel leuke en mooie dieren leren kennen. Een selectie maken was heel lastig met al die leukerds voor mijn lens. <3

2020 was ook een jaar waarin ik uit mijn comfortzone stapte. Zo ging ik aan de slag met personal branding en heb ik voor het eerst paarden in studiosetting op de foto gezet. Daarnaast heb ik tijdens een fotoshoot meegelopen met een andere fotograaf. Heel interessant om te zien hoe een andere fotograaf te werk gaat.

Ik begon lekker vroeg dit jaar. Mijn eerste shoot van dit jaar had ik namelijk op 3 januari! In december had ik een nieuwe camera en lens gekocht, dus die wilde ik even gaan uitproberen. Helaas regende het tijdens de shoot, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat een leuke puppy!
Afbeelding

In februari had ik een super leuke shoot met een Toller. Helaas moesten de andere fotoshoots verplaatst worden i.v.m. de stormen. Harde wind en bossen zijn geen goede combinatie.

In maart fotografeerde ik, nog net voor de coronamaatregelen, de leuke shetlander Femme.

Afbeelding

Vanwege de coronasituatie heb ik de fotoshoots een tijd stilgelegd. In maart heb ik dan ook geen andere fotoshoots meer gehad. Gelukkig heeft mijn camera niet liggen verstoffen, want ik heb thuis twee knappe kattenmodellen.

Afbeelding

In april kon ik de fotoshoots langzaamaan weer oppakken. De maatregelen konden prima in acht genomen worden tijdens het fotograferen. Daar was ik heel blij mee, want de bloesembomen stonden in bloei!

Afbeelding
Ook stond Boef voor mijn lens bij de prachtige rodondendrons <3

Afbeelding

Het mooie weer brak aan en er stonden steeds meer (veld)bloemen in bloei. In mei heb ik zulke toffe shoots mogen doen!
Afbeelding

Afbeelding

In juni heb ik mijn eerste workshop gegeven. Super spannend en heel leuk! Prachtige PRE Don stond model.
Afbeelding

Al een aantal jaar fotografeer ik op een paardenclub een paar dorpen verderop. Dit jaar stonden de shoots in het teken van studiofotoshoots. Iets heel anders en super leuk om te doen. Maar liefst 18 paarden stonden dat weekend voor mijn lens!
Afbeelding

Op vakantie zat ik op een camping waar honden toegestaan waren. In het stadje naast de camping waren zo veel toffe plekken, dat ik het niet kon laten om een hond te regelen voor een shoot.

Afbeelding

In augustus was het heideseizoen aangebroken. Ik had het heel erg druk, maar gelukkig kon ik plek maken voor twee heideshoots.

Afbeelding

Afbeelding

Ook leuke puppy Rex stond voor mijn lens, wat een geweldig leuke hond. Hij was helemaal blij met zijn takje <3 In de herfst heb ik Rex nog een keer op de foto gezet, wat was hij gegroeid.

Afbeelding

Langzaamaan kleurden de blaadjes oranje. Tijdens de fotoshoot met Bandito kwamen we een 'rood met witte' paddenstoel tegen. Een echte herfstfoto.

Afbeelding

Dit jaar eindig ik met een studiofoto van mijn katten. Studiofotografie heb ik dit jaar meer opgepakt en ik vind het super leuk. Daar gaan jullie komend jaar nog meer van zien!
Afbeelding

Benieuwd naar mijn vooruitgang? Overzichten van voorgaande jaren:
Overzicht 2019: quintenvo @ [FK] [FOTO] 2019, wat een top jaar!
Overzicht 2018: _Rianna_ @ [FK] [FOTO] Quinten Fotografie| 2018
Overzicht 2017: quintenvo @ [FK] [FOTO]Een jaar vol nieuwe ervaringen
Overzicht 2014-2016: quintenvo @ [JITP] Mijn fotojaren van 2014 tot nu

Ik hoop dat ik in 2021 nog meer leuke dieren en baasjes mag leren kennen en vastleggen. Door stage's heb ik minder tijd, maar stoppen met fotograferen zal nooit gebeuren. De shoots kan ik niet missen :o
Alvast een fijne jaarwisseling! **\O/**
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 28-12-20 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

x_ankieee

Re: Quinten Fotografie: wat een (top) jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:58

Wauw wat heb je een mooie stijl zeg! Die foto van de hond bij de rodo’s kan zo aan de muur <3

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:36

Super gave platen Quinten! Ook heel leuk dat je studiofotografie hebt opgepakt, ziet er super mooi uit <3 Ben benieuwd naar wat 2021 je allemaal gaat brengen!!

AlwaysH

Re: [FOTO] Quinten Fotografie: wat een (top) jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:43

Súper gaaf!! <3
Ik zou met mijn hondje en paard wel voor jouw lens willen!!

Veel succes in 2021 :D

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:05

Wat een mooie stijl heb je! Prachtige foto's! <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:31

Wat een geweldige platen zeg
Ik ben helemaal weg van je eerste katten foto wat een prachtige kat mooie planten en dan de kleuren <3

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:48

Vind je stijl echt helemaal geweldig. Mooie kleuren, mooie uitsnedes, super scherp, en de sfeer is ook tof.
Als ik ietsje dichter in de buurt zou staan, :D , zou ik het wel weten!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:30

Wat een prachtige foto's maak jij! Die herfstfoto is echt geweldig :D

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:31

Wat een super leuke reacties! Bedankt allemaal!

AlwaysH schreef:
Súper gaaf!! <3
Ik zou met mijn hondje en paard wel voor jouw lens willen!!

Veel succes in 2021 :D

Super leuk! Ik stuur je een berichtje :D