[FOTO] Een jaar vol hondjes!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielleeee_
Berichten: 3184
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

[FOTO] Een jaar vol hondjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 13:04

Hoi lieve Bokkers!

Sinds ik klein ben, vind ik het leuk om foto's te maken. Maar ik had nooit gedacht zover te komen als nu *\o/* Anderhalf jaar geleden ben ik afgestudeerd als landschapsontwerper, maar mijn hart lag daar eigenlijk totaal niet. Ik besloot een fotografiecursus te doen, zodat ik na al die jaren eens écht leerde hoe mijn camera werkte. Zo leerde ik stap voor stap wat ik echt uit mijn camera kon halen.

Geïnspireerd door verschillende fotografen, ben ik mij gaan richten op hondenfotografie. Ik heb honden altijd erg leuk gevonden, en ze zijn zo prachtig vast te leggen op beeld. En zo begon mijn avontuur in mei 2020...

...waarbij Prisca het eerste slachtoffer was O:)
Afbeelding

Ik vond de fotoshoot met Prisca erg leuk, en werd lid van wat Facebookgroepen over hondenfotografie. Zo kwam ik terecht bij de modellen Toti en Nino. Ik weet nog dat ik zó trots was op deze foto, terwijl als ik er nu naar terug kijk, zie ik (héél veel) verbeterpuntjes :D
Afbeelding

Ik besloot om naar Amsterdam te gaan, om de echte stadse sferen te pakken te krijgen. Daar mocht Farah model staan. Wat een gaaf ras!
Afbeelding

En ook de kleine Moos (kleiner dan mijn lens <3 ) was in september van de partij.
Afbeelding

Maar ik was niet zo tevreden met mijn fotografiestijl. Natuurlijk fotografeerde ik pas een paar maanden honden, maar ik was het plezier even kwijt, omdat ik niet blij was met mijn foto's.
De herfst brak aan, het regende, en ik kreeg ineens een idee. Ik zocht een brave hond die het niet erg vond om eh, schoenen te dragen. Want ik wilde dit onderstaande beeld maken :D
Afbeelding

En vanaf dit moment ging het een andere kant op. Ik was ineens veel meer tevreden over mijn foto's! In de tussentijd heb ik me ook ingeschreven bij de KvK, dus Daniëlle Luksen Photography was ineens officieel! Mijn hobby groeide groter <3

Deze fotoshoot was heel tof! Guus, Milka en hun puppy Loes mochten model staan :)
Afbeelding

Afbeelding

Ook Ollie was erbij! En kijk hem nou, als dit geen definitie van puppyogen is <3 Oké, Ollie is stiekem geen puppy meer, maar hij kan precies zo kijken!
Afbeelding

Ook mocht ik kennismaken met samojeed Faye, oh was een bijzonder leuk ras is dit :D
Afbeelding

En toen was het weer even puppy-tijd! En dit keer niet alleen in de stad, maar ook even in het park waar Amore even kon spelen tijdens de fotoshoot.
Afbeelding

Inmiddels zijn we in december aangekomen, waar Odin aan de beurt was. Deze knappe husky was ontzettend leuk en enthousiast!
Afbeelding

Afbeelding

Ook lieve Buuf was er. Kunnen jullie zien dat ik van treinstations houd? *\o/* Buuf stond overigens niet los hoor tussen de treinen, ze was netjes aangelijnd.
Afbeelding

En last but not least, Mylo en Bowie <3
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb, ondanks de corona, enorm genoten van dit jaar vol fotografie. En ik heb ook súper veel geleerd! Ik heb nieuwe mensen leren kennen, veel honden gezien, veel geleerd op het gebied van fotografie. En ondanks dat het heel uitdagend is en ik soms even niet meer weet wat ik nou wil of doe (dat kent elke fotograaf wel denk ik), komt het uiteindelijk toch altijd goed :)

Ook heb ik geleerd om mijn dromen en doelen uit te spreken, want ik ben nogal iemand die alles voor mezelf houdt. Dus bij deze: mijn droom is om ooit op een dag full time hondenfotograaf te zijn :j

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn foto-overzicht en ik wens jullie allemaal alvast hele fijne feestdagen <|- :knuffel: {:)

Liefs,
Daniëlle
Laatst bijgewerkt door Danielleeee_ op 15-02-22 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WildDreams

Berichten: 2430
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:15

Hele mooie foto’s, fijne sfeer zit er in!
Vind de manier waarop je het stadslandschap gebruikt heel fijn <3
Die bokeh is ook bizar, welke lens gebruik je?

Danielleeee_
Berichten: 3184
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 14:41

WildDreams schreef:
Hele mooie foto’s, fijne sfeer zit er in!
Vind de manier waarop je het stadslandschap gebruikt heel fijn <3
Die bokeh is ook bizar, welke lens gebruik je?

Dank je wel voor het compliment! <3 Ik gebruik de Canon 70-200mm f/2,8, echt een fijne lens!

Femke_Tweety

Berichten: 12025
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:44

Ooh gaaf!

Ik heb nog steeds ideeën voor een grappig project.
Heb daar wél de hond voor maar niet de fotografie kennis.
Past wel briljant bij jouw stijl.

Tenno7

Berichten: 2280
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:17

Super gave foto's!!

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:06

Heerlijke stijl, ik kan niet kiezen welke ik de leukste vind <3
Het is te zien dat je hebt gevonden waar je blij van word, dat stralen je foto's echt uit!

Lukasje
Berichten: 11357
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:10

Erg mooi, zeker volhouden zou ik zeggen!

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:31

Wat een fantastische foto's <3 <3 <3
Mocht je ooit in Zuid-Limburg zijn/er naartoe komen, let me know!
Arya wil wel graag voor je lens staan <3 :j

Danielleeee_
Berichten: 3184
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:39

Dank jullie wel allemaal! *\o/*

Sicayes schreef:
Heerlijke stijl, ik kan niet kiezen welke ik de leukste vind <3
Het is te zien dat je hebt gevonden waar je blij van word, dat stralen je foto's echt uit!

Dat is heel leuk om te horen! Het was inderdaad even zoeken, en ik ben nog vaak steeds zoekende, maar het gaat steeds meer de goede kant op <3


cursebreaker schreef:
Wat een fantastische foto's <3 <3 <3
Mocht je ooit in Zuid-Limburg zijn, let me know! Arya wil wel graag voor je lens staan <3 :j

Dank je wel! Zuid-Limburg is niet echt in de buurt, maar voor een fotoshoot rijd ik graag een stukje :P Als ik een keer in de buurt ben, zal ik het je laten weten!

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:55

Hele mooie foto’s Daniëlle! Vooral die in de stad <3 Keep going!! Fijne feestdagen :D

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:07

Oh daar zitten een paar hele gave plaatjes tussen <3

Danielleeee_
Berichten: 3184
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 20:13

Dank jullie wel Bente en kiwiwitje! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41851
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:41

Jaa, supertof <3 ! Ik ken ze van Insta, waar ik je volg :D.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [FOTO] Een jaar vol hondjes! - Daniëlle Luksen Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 08:51

Wauw wat een gave foto's zeg! Ik hou enorm van die stijl, maar inderdaad ook wat aan het puzzelen hoe je er nu een beetje komt.
Heb je cursussen gevolgd of?

Danielleeee_
Berichten: 3184
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 18:39

_San87_, Dank je wel! Ik volg jou ook op Instagram en ben zo gek op jouw tekeningen! <3

Dustinlover, dank je wel! :D Ik heb vorig jaar een basiscursus fotografie gevolgd. Ik had al jaren een camera, maar ik wist eigenlijk nooit echt wat ik deed. Door die basiscursus heb ik mijn camera leren kennen. Qua hondenfotografie heb ik geen cursus oid gevolgd :)