[VRAAG] Welk fotohalster kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

[VRAAG] Welk fotohalster kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 22:27

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een veilig fotohalster die ik kan gebruiken tijdens shoots.
Er wordt door fotografen en webshops veel aangeboden en ze zeggen allemaal de beste/veiligste te bieden... :') en er is nogal een verschil in prijs. Een bekende paardenfotograaf biedt ze bijvoorbeeld aan voor 25,- per stuk, terwijl ik ze op een kleine webwinkel kan kopen voor 4 voor 17,50.
Dus welke raden jullie aan? Of af?

Groetjes Caroline
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 20-12-20 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

rosslover

Berichten: 1135
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Welk fotohalster kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:38

Hooii! Ik heb alleen biothane fotohalsters van Dabo’s design :D Deze zijn een stuk minder scherp, veiliger bij paarden en net zo fijn als die van touw. Stel een paard breekt los of er gebeurd iets en ze gaan op het touw staan snijd dat heel erg, biothane is heeel erg stevig maar breekt op zo’n moment Wat ik dan toch liever heb :o

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VRAAG] Welk fotohalster kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:57

Ik heb ze zelf gemaakt. Is echt zo makkelijk.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:11

rosslover schreef:
Hooii! Ik heb alleen biothane fotohalsters van Dabo’s design :D Deze zijn een stuk minder scherp, veiliger bij paarden en net zo fijn als die van touw. Stel een paard breekt los of er gebeurd iets en ze gaan op het touw staan snijd dat heel erg, biothane is heeel erg stevig maar breekt op zo’n moment Wat ik dan toch liever heb :o


Helaas, biothane breekt ook niet zomaar. Dat is stevig materiaal hoor, vergis je niet! Ik heb biothane halsters van equimero en toen een paard eens aan de longeerlijn ontsnapte en in volle galop is weggerend, is het halster onderweg gebroken, maar niet op het biothane - het metalen ringetje is opengebogen (gelukkig). Biothane dat breekt door de kracht van een paard en zonder te snijden zie ik echt niet gauw gebeuren.

Ik gok inderdaad wel ook dat een biothane fotohalster, wanneer ze op een andere manier gemaakt zijn dan de touwen fotohalsters, inderdaad minder scherp zijn omdat ze een betere drukverdeling hebben. Daarvoor moeten ze dan wel echt bakstukken hebben, dan is logischerwijs de drukverdeling wat subtieler zou je zeggen. Maar als ze eigenlijk net zo in elkaar steken en aansnoeren als een touwen fotohalster denk ik dat het verschil niet eens zo groot is qua drukverdeling?

Ik heb zelf dus biothane van Equimero.de (voor actiefoto's) en touwen van Emma Emerelle en van Eleanne's Neusbontjes, ben over alle drie erg tevreden.