[FOTO] In 2020 mijn fotografie opgepakt.. in het buitenland!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

[FOTO] In 2020 mijn fotografie opgepakt.. in het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 15:11

Het is een lange tijd geleden dat ik een fotografie topic heb aangemaakt! :) Ik was in Nederland actief als paardenfotograaf, maar verhuisde in 2018 naar Zuid Afrika toe. Ik werkte full time als horse trail guide en daardoor had ik eigenlijk geen tijd of energie meer over voor fotografie.

Maar toen kwam 2020 en hadden we een hard lockdown in maart. Tijd om ein-de-lijk m'n hele website om te gooien en het te maken hoe ik het altijd graag wilde hebben. Dit gaf me nieuwe energie! Helaas werd er toen in april bij ons ingebroken en hebben ze m'n hele camera set gestolen... :( Professionele camera en 3 lenzen. Ik kreeg nog 'iets' terug van de verzekering, maar niet genoeg om alles te vervangen. Gelukkig wel om een body en 1 lens aan te schaffen. Dit alles besefte me hoe veel ik fotografie heb gemist en wilde graag weer aan de slag.

De nieuwe website was live, visitekaartjes geprint, en voor het eerst in een lange tijd heb ik weer eens portfolio shoots gedaan (nadat de regels wat versoepeld waren) . Aangezien paardenfotografie hier in Zuid Afrika niet echt een 'ding' is, ben ik me meer gaan focussen op 'Animals and (their) people.'

Lang genoeg gekletst, hier wat foto's van 'mijn fotografie jaar in het buitenland'. :)
(Bokt upload maakt de resolutie wel wat lager)

1. Yoda. De hond van vrienden van ons. Ze vonden haar langs de weg als straathond in Kaapstad. Bijna kaal, weinig haar en te dun. Ze is uitgegroeid tot een prachtig wolfsmeisje :)
Afbeelding

2. Dit is een vriendin van mij, Elche. Zij was mijn eerste 'people shoot'. Een gezellige middag naar het bos/strand geweest en wat mooie foto's gemaakt. Mensen fotograferen heb ik altijd moeilijk gevonden, ik voelde me veel meer op mijn gemak mijn paarden of honden. Dus dit was echt buiten mijn comfort zone.
Afbeelding

3. Mijn eerste 'lifestyle newborn photoshoot'. Mijn vriendin Sasha was bevallen van een prachtig lief kindje en ik ging naar haar toe om bij haar thuis foto's te maken <3
Afbeelding

4. De laatste portfolio shoot die ik deed was met een familie. Lekker op een weiland in de bergen. Dit vond ik best lastig, ik heb er soms moeite mee om mensen aan te sturen en omdat ik toch wel een introvert ben, denk ik altijd dat ik het lastig vind om mensen uit hun schulp te laten kruipen voor de camera. Toch viel het allemaal erg mee! En wauw, wat een prachtige locatie! Ondanks dat ik even moest zoeken in het begin, hebben we een hoop lol gehad.
Afbeelding
5.
Afbeelding

6. Zo dankbaar dat toen mijn eerste boeking binnen kwam! Een prachtig stel en hun twee 'boerboel' honden. Het grootste ras van Zuid Afrika volgens mij. Ze lijken eng en zijn er ook zeker voor security, maar zijn 2 knuffelbeesten. Het was de eerste x sinds lockdown dat ze naar het strand gingen, dus het was een hoop geren en best een pittige shoot!
Afbeelding
7.
Afbeelding

8. Deze family shoot was literally all over the place, en zo waren de foto's dan ook. De moeder vond het geweldig, precies zoals ze zijn ;)

(mijn laptop is laatst gecrasht, dus alle volgende foto's heb ik van facebook afgehaald, omdat ik die nog moet proberen te redden van m'n ssd. Ze lijken wazig, maar dat is dus de slechte kwaliteit van de foto's :( )

Afbeelding

9. Daarna werden we nog getrakteerd op een prachtige zonsondergang.
Afbeelding

10. Een booking voor een zwangerschaps shoot op het strand tijdens zonsondergang, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen <3
Afbeelding
11.
Afbeelding

12. Ik werd benaderd door een oud collega, zij wilde graag wat 'sexy foto's' voor haar man laten maken. Spice it up! Wat een geweldige shoot was dit, ze voelde zich een superster, ze was een superster en ondanks dat het voor mij totaal iets nieuws was, heb ik hier zo van genoten! Ze gaf toestemming voor een aantal foto's om online te plaatsen, waaronder deze. Een van mijn favorieten:
Afbeelding

13. Mickey, het neefje van mijn vriend. Ze wonen in een wat tropisch gedeelte van Zuid Afrika en zo gingen we naar het 'palm tree forest'. Wat een lekker ding!
Afbeelding

14. Nog een zwangerschaps shoot tijdens zonsondergang. Ze was zwanger van een tweeling en is 1 dag na de shoot (veel) te vroeg bevallen, maar ze maken het goed :)
Afbeelding

15. Een geweldige shoot om het jaar mee af te sluiten. Dit is Zandi. Een aantal van onze vrienden ontmoette haar toen ze gingen snorkelen. Zandi is een 'free diver'. Zij gaat soms wel tot 30m onderwater, zonder extra zuurstof. Wat een prachtige vrouw dacht ik, toen ik haar zag. De volgende dag vertelde ik haar dat ik mijn fotografie aan het oppakken was en vroeg of ik haar -uiteraard- in het water mocht fotograferen. Well done Zandi for getting me into the water :') Ik ben zo'n mieperd en vind de golven en de zee best wel spannend hier. Nou, ik ben er tot aan m'n middel in geweest en dat was best spannend, met mijn nieuwe camera en de golven. Maar wat een gave shoot!
Afbeelding

Ondertussen werk ik (door covid) niet meer als horse trail guide, maar ben ik o.a. mijn fotografie aan het oppakken. Ontzettend leuke reacties gehad, mensen die ik al 4 jaar ken en die zeggen: Wilke, ik wist niet dat jij kon fotograferen! Mijn visitekaartjes gaan rond en heel langzaam groeit mijn naam in de omgeving. Ik ben zo zo blij dat ik mijn passie weer terug heb gevonden. Ik heb fotografie gestudeerd en daarna altijd bezig geweest met fotografie, tot ik 2 jaar terug naar Zuid Afrika verhuisde.

Nu ligt het heel eventjes stil aangezien ik voor 6 weken nu in Nederland ben. Ik zit 10 dagen in quarantine omdat ik dinsdag heb gevlogen, dus tijd over om dit topic te maken :)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 18-12-20 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: I.o. advertentie gedeelte verwijderd

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] In 2020 mijn fotografie opgepakt.. in het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:20

Prachtige platen!
Ik vind 4,5 en 8 echt gaaf. Lekker vrij, niet geposeerd, heel puur. Iets dat je weinig ziet, tof.

En Zandi in het water, schitterende foto!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [FOTO] In 2020 mijn fotografie opgepakt.. in het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:27

Wat heb je een prachtige stijl zeg! Fantastisch!
Het is nu moeilijk met C19 ect anders had ik je zo geboekt voor een shoot van mijn kindertjes!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:36

Keet schreef:
Wat heb je een prachtige stijl zeg! Fantastisch!
Het is nu moeilijk met C19 ect anders had ik je zo geboekt voor een shoot van mijn kindertjes!


Moet je wel even naar Zuid-Afrika :')

Wat heb jij een geweldig mooie stijl zeg! Ondanks je onervarenheid op sommige gebieden vind ik de foto's echt supergoed! Ik vind vooral de gezinsfoto's heel gaaf, omdat die zo heerlijk spontaan zijn :D

Is stel 14 polygaam?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:38

Earth schreef:
Keet schreef:
Wat heb je een prachtige stijl zeg! Fantastisch!
Het is nu moeilijk met C19 ect anders had ik je zo geboekt voor een shoot van mijn kindertjes!


Moet je wel even naar Zuid-Afrika :')


Ze is tot eind januari in NL staat er in haar tekst ;)

SelinaJarig

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:40

Wat een prachtige serie!
Vind echt leuk dat je je passie weer hebt teruggevonden zo.
Jammer dat ik geen paard meer heb, anders had ik je zeker even opgezocht :(

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:41

Keet schreef:
Earth schreef:


Moet je wel even naar Zuid-Afrika :')


Ze is tot eind januari in NL staat er in haar tekst ;)


Oh dat had ik even gemist, was zo afgeleid door de foto's :') :P

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 15:41

Wat een lieve reacties en mooie complimenten, dank jullie wel!
@earth, Nee de linker in de foto, is de dochter van de man :) Dus meer een gezinsfoto, maar ik snap je gedachte :')

Ondanks dat ik 'mensen fotografie' ook leuk vind, mijn hart blijft bij paardenshoots :o Met zo'n prachtige omgeving hier, is het echt zonde dat er niet veel mensen zijn in mijn omgeving met paarden. Vorige week m'n camera afgegeven aan een vriendin/collega en zelf voor de camera gestaan. Daarna zelf bewerkt. Zo blij mee! M'n paard was iets te heet om cap en hoofdstel af te doen, maar wie weet volgend jaar. Oefening baart kunst :)
Afbeelding

Ik ben inderdaad tot eind januari in Nederland :)

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [FOTO] In 2020 mijn fotografie opgepakt.. in het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:19

Wauw wat een foto’s zeg Laughterline!
Wat een jaar zo te zien, maar super mooi!

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:51

Heel erg aansprekende en levendige foto's! Dit soort werk vind ik geweldig. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:53

Wat heb je een onwijs gave, eigen stijl! <3 En dat moeite hebben met mensen aansturen ken ik, haha, maar je hebt het er goed vanaf gebracht!

Klopt het dat ik ook wat foto's van jou voorbij heb zien komen bij Cornelia en Roland? :D

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [FOTO] In 2020 mijn fotografie opgepakt.. in het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 17:36

Dank jullie wel!
@Mkango:ik schreef net.. ik heb geen idee wie dat zijn.. Maar ja!! dat klopt _O- Nu ringt er een bell! Wij hebben een uitwisseling gedaan, foto's maken voor de website in exchange for een weekendje daar en een mooie rit :j