Ik kon alleen het algemene aanschaf topic vinden:
[HTT] Een drone kopen, maar welke?
Of een topic over een verbouwing die ook met drone wordt bij gehouden:
[HTT] [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren
Ik had laatst wel een topic geplaatst over de kudde waar mijn paard in staat:
[ITP] Frelsun en haar kudde vanuit de lucht
Volgens mij zijn er inmiddels al een flink aantal Bokkers die in het bezit zijn van een drone. Vooral de mini is nu heel populair. Lekker klein, maakt niet zoveel lawaai voor de paarden, relatief betaalbaar en straks met de nieuwe drone wet- en regelgeving hoef je er geen theorie voor te halen.

Hebben jullie wel eens wat geprobeerd met een drone bij de paarden? Je moet inderdaad wel zeker weten dat de paarden niet schrikken bij het zien/horen van een drone. Onze kudde is gelukkig bombproof en als ik het geluid/formaat van de drone vergelijk met de tractor als ze de weitjes gaan slepen en de helicopters die wel eens over vliegen valt het allemaal wel mee. Ik wil nog een keer een mooie foto maken die ik kan uitvergroten. Toch wel lastig van boven. Je hebt niet echt een voor- en achtergrond om mee te spelen in je compositie. Je kunt alleen sluitertijd en ISO aanpassen en niet het diafragma. Je moet dan meer gaan spelen met lijnen en geometrische figuren van sloten/omheining/bomen om de foto interessant te maken. Idealiter ook in het gouden uur als de zon al lager staat, want dan zie je van bovenaf ook heel goed dat het een paard is door de schaduw op de grond.

Ik hoop dat eind deze week de wind weer een beetje gaat liggen om hem weer eens uit te laten. Ik hoop dat ik dan eens alle gangen goed kan filmen vanaf de zijkant. Ik heb al een combinatie geregeld, maar nu het weer nog...