Granoek schreef:Ohhh dit heb ik ook! En ik dacht dat ik gek werd!
Stom ding, alle mogelijke instellingen geprobeerd, ik ging zelfs terug op automatisch schieten en dan had ie het nog steeds. Zon, schaduw, hele tijd.
Ook canon. Maar durf er niet goed mee naar een speciaalzaak te gaan omdat ik hem daar niet gekocht heb
Ja dat heb ik ook nog geprobeerd. Dacht ook dat het lag aan het scherpstellen op het hoofd dus automatische detectie geprobeerd maar dat was helemaal een ramp.
Mariett schreef:Foto twee heeft gewoon wat bewegingsonscherpte, wat ook niet zo gek is met zo'n sluitertijd
Je hebt ook een 50 mm 1.8 lensje (die goedkope?) op 1.8 staan. Het is niet de allerbeste lens en als je het diafragma op het uiterste hebt staan is de foto nooit zo scherp als hij kan zijn.
Als ik naar die instellingen kijk snap ik niet zo goed waarom je de ISO zo laag hebt, haha. Je zou de sluitertijd een stuk korter kunnen maken en het gat net iets kleiner. Heb je al hele andere foto's

Maar dat verklaard nog steeds niet waarom de foto's met hetzelfde diafragma en sluitertijd een half jaar geleden wel scherp waren....
Ik kan het de volgende keer proberen maar ik denk niet dat het veel op gaat lossen.