[FOTO]Het meisje met de parel maar dan anders...

Moderators: Essie73, MirandaT, Ods, Duhelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Revanches

[FOTO]Het meisje met de parel maar dan anders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 20:41

Voor de Natuurlijk Licht opleiding die ik afgelopen half jaar gevolgd heb, kregen we een opdracht om een schilderij van Vermeer na te maken.
Na lang wikken en wegen heb ik gekozen, voor het meisje met de parel. Al zag ik ook wel wat medecollegae deze keuze te hebben gemaakt, heb ik 'm mijn eigen touch gegeven.

Wat vinden jullie er van?
En welke spreekt jullie meeste aan?

Afbeelding

Of

Afbeelding

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Het is overigens mijn eigen dochtertje als model...

|| © JenniferGrosmanFotografie || www.jennifergrosman.nl || alle rechten voorbehouden ||

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:55

Ik vind de bovenste erg mooi! Hoe ze haar hand houdt en hoe haar vinger net de parel aanraakt. Ook een hele intense blik.
De tweede foto vind ik wat meer speels, maar daarom niet erg bij het originele schilderij passen. Ik snap het idee van de tweede foto ook niet helemaal, waarom een camera?

janouk

Re: [FOTO]Het meisje met de parel maar dan anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:04

Bovenste, mysterieus. Je boft met zo'n model

Janouk heeft haar eigen boek http://www.boekvanjanouk.nl het vrolijkste paardenboek van Nederland voor alle leeftijden
Haflinger Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur onder het zadel, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen http://www.chaletparketsport.nl

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:13

Ook de bovenste, qua uitstraling. De belichting vind ik mooier in de onderste foto.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 10:08

ninaphilo schreef:
Ik vind de bovenste erg mooi! Hoe ze haar hand houdt en hoe haar vinger net de parel aanraakt. Ook een hele intense blik.
De tweede foto vind ik wat meer speels, maar daarom niet erg bij het originele schilderij passen. Ik snap het idee van de tweede foto ook niet helemaal, waarom een camera?

Om het een iets andere twist te geven dan een exacte copy van het origineel.
En ik gaf haar juist een ouderwetse camera om het nog wel iets in het verleden te schalen.
janouk schreef:
Bovenste, mysterieus. Je boft met zo'n model

Ja mijn dochtertje is echt een fijn modelletje. hihi.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:13

De bovenste omdat het net lijkt alsof je haar op een bepaald moment 'betrapt' hebt. Alsof ze totaal niet bezig was met het feit dat jij haar aan het fotograferen was. De tweede is daarin iets 'gemaakter'.

Poking Stick: stick, about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people or a kerstman who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:30

Eerste ! Spreekt veel meer :j Tweede is leuk, maar eerste past denk ik beter bij het concept.

You were my favorite part of my journey, Valentino.
Zie mijn vele advertenties wegens beeindiging paardensport!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:34

Absoluut de eerste, mooie foto's :)

If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie