[vraag] Foto's ordenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

[vraag] Foto's ordenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 20:10

Hoi allemaal!

Hier thuis hebben we een harde schijf staan met echt duizenden foto's.
Alle foto's staan niet georganiseerd en de foto's staan volgens mij wel 5 x op de harde schijf in allemaal verschillende mappen.

Dus je opent een map een daar staan 30 nieuwe mappen in met foto's en dan in 1 van die 30 mappen staan er weer 30 mappen.

Dit is zo gekomen doordat mijn vader nooit de tijd had de foto's te ordenen enz.

Nu wil ik dit graag gaan doen zodat we eindelijk een naar de foto's kunnen kijken zonder 50 mapjes door te moeten.
Ik weet dat dit heel veel tijd gaat kosten om dit te doen, maar nu is mijn vraag dus hoe ik dit het best aan kan gaan pakken.

Alvast bedankt allemaal!
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 27-04-18 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [vraag] Foto's ordenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:22

Ik heb ze op jaartal geselecteerd. In dat jaartal maak ik aparte mappen aan. Bijvoorbeeld: 2018, die klik ik aan. Heb vandaag foto's gemaakt, de map die ik daarvoor dan aanmaak noem ik: 2018-04-27 foto's koningsdag.
Hierdoor komen de mappen netjes op datum geordend onder elkaar te staan. Dit werkt voor mij heel fijn.
Zie voorbeeld:
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [vraag] Foto's ordenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:26

Bovenstaande heb ik ook maar dan nog onderverdeeld per maand, want het werd voor mij een hele lange lijst op een gegeven moment.