[FOTO] @ Oostende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

[FOTO] @ Oostende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 20:37

Ik weet niet of ik er goed aan doe om hier een topic te openen aangezien er meestal weinig reactie komt.. maargoed, wil toch even een paar beelden delen van vandaag!
Ik studeer fotografie 1BA aan het KASK in Gent. In het tweede semester hebben we een autonoom werk en ik heb ervoor gekozen om portretten te maken op straat van mensen die mij intrigeren. Los van dat maak ik ook beelden van het onderweg zijn, want er vind niet altijd een ontmoeting plaats.

Dit zijn dus observatie/straatbeelden die ik vandaag gemaakt heb in Oostende :)

Normaal gezien werk ik altijd in zwart wit maar het zou echt een afbreuk doen aan deze beelden denk ik :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vraag mij af wat jullie ervan vinden, is natuurlijk heel wat anders dan we gewend zijn hier op bokt ;)

JodieR

Re: [FOTO] @ Oostende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:00

Vind vooral foto 3 erg leuk! Lijkt bijna of de kinderen zo in positie zijn gezet.

Foto 1 trekt toch de gele kraan? de aandacht van de foto. Terwijl als ik er beter naar kijk ik zie dat de mensen de zelfde kant op kijken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:06

Zoooo die 2de foto is echt goed!!! Harry Geuyaert sfeertje echt Nice!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 21:18

Haha wow magnum :+
De 2de is ook mijn favoriet. Vond het zoiets absurd, een trampoline op het strand, dan die werken op het strand (die buis met hoopjes zand ernaast). En de kleuren komen ook overal een beetje in terug

In de eerste foto is die kraan misschien ietwat overheersend nu je het zegt, mijn aandacht gaat naar de kraan, dan naar die gele helm en zo op die twee personen die trouwens naar een andere kraan aan het kijken zijn :))
maar de focus ligt nu wel op de middenlijn

Die kinderen.. was echt wachten op het goeie moment, stond daar echt 20 min lang terwijl ze aan het spelen waren op die muur :P

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:28

Ja de 2de steekt er hard boven uit! Kleur en vooral het licht en de schaduw echt goed! Had achteraf ook liever kask gedaan trouwens. Heb fotografie gedaan op de KDG vorig jaar af gestudeerd!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 21:33

Dankjewel, ben benieuwd wat mijn docenten ervan gaan zeggen haha!
En hoezo liever kask? mij ligt het enorm, ook omdat ik documentaire echt fantastisch vind
Hoelang heb je gestudeerd? áls ik mijn studies wil afmaken heb ik nog 3 jaar te gaan.. best een hele eind :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:42

Ik vind het mooie beelden Nenah. Ze lijken op het eerste oog allerdaags, maar je blijft er naar kijken. Mooi gedaan hoor!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:07

Allereerst, ik heb totaal geen kennis van dit soort fotografie, dus ik weet niet of je iets met mijn feedback kan :') Maar ik reageer even wat mij opvalt

De eerste foto spreek mij het minst aan. Om dezelfde reden als de rest: het geel trek veel aandacht en daarna vallen de mensen pas op. Terwijl dat juist het onderwerp is dacht ik. Daarnaast zorgt het busje ervoor dat de rechterkant van de foto nogal druk lijkt, maar die kun jij natuurlijk niet wegrijden :+

De tweede foto vind ik net als k_m er bovenuit springen. Een bijzonder beeld, zoals je zelf ook al beschrijft met allemaal random dingen. Persoonlijk hou ik wel van ruimte om de onderwerpen heen, dus iets meer ruimte onder het blauwe doek en boven die windpaal zou ik iets mooier vinden :)

Derde foto vind ik ook heel er-rug tof :) Maar zoals ik als zei hou ik van ruimte om de onderwerpen en hier zitten de kinderen heel erg op de rand van de foto. Heb je bewust voor deze uitsnede gekozen?

Nogmaals, ik heb geen kennis van dit soort fotografie en bovenstaande dingen zijn alleen dingen die mij opvielen. Verder stuk voor stuk hele gave foto's, je hebt alledaagse momenten heel pakkend vast gelegd :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:12

Ik vind ze leuk zoals ze in volgorde staan. Ik vond de eerste foto wel fijn! De mensen die naar dezelfde kant uitkijken, en dan die kraan erbij, storend vind ik het net niet. Ik vind dan weer de foto met de kinderen het minste. Zo zie je maar weer, meningen verschillen hard haha :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 22:52

@MariaMaaike,desondanks echt superleuk om je commentaar te lezen!
En ja haha, de eerste foto, soms kan je rommel gewoonweg niet opruimen :+

Ruimte kon ik bij het tweede beeld helaas niet toevoegen, fotografeerde met een 50mm en kon niet achteruit stappen door een busje dat achter mij stond. Maar ben al blij dat ik niet per ongeluk ergens in het beeld heb gesneden :P
Dus of ik bewust heb gekozen voor deze uitsnede, ja, want ik kon niet anders! en achteraf bijsnijden is een no-go.. tenzij heel miniem. We moeten echt met een vaste lens op stap en ons zelf in de ruimte bewegen om een cadrage te maken.

Bij de derde foto was dit het moment waarop het beeld het best werkte, heb daar 20 minuten staan wachten op een interessante plaatsing van de kinderen

@ The_Cat ja, ik denk idd dat bij straatfotografie meningen enorm kunnen verschillen, dankjewel!!

@Jolien, dankjewel <3

Dit is nu een voorlopige selectie van mijn 'onderweg beelden' in kleur :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn portretten in zwart wit.. + nog onderweg beelden in zwart wit. Ik dacht ik gooi mijn hele selectie hier maar eens, is ook leuk voor een overzicht te zien.
Hoe denken jullie over zwart wit combineren met kleur?
ben echt aan het stressen over hoe ik dit in een mooi geheel kan gieten :+