Wat voor camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Wat voor camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 14:23

Allereerst: ik weet dat er centrale topics zijn voor spiegelreflex- en compactcamera's. Maar mijn dilemma is juist eigenlijk kiezen tussen deze twee, dus vandaar dit topic (als ook hier een topic voor bestaat, dan heb ik niet goed genoeg gezocht, sorry).

Oké, dus ik vind fotograferen echt heel leuk om te doen, maar momenteel ben ik enkel in het bezit van een Canon Powershot A800, en daar kan ik dus niet bijster veel mee. Ik zou graag mijn camera upgraden :D Maar, hoe en wat voldoet aan mijn eisen? Het internet blijft lastig om goede informatie op te vinden, dus daarom ben ik op zoek naar wat gebruikerservaringen.

Het lijkt mij leuk om wat betere kwaliteit foto's te maken, en te spelen met de instellingen van een camera om zo bijvoorbeeld wazige achtergronden e.d. te krijgen. Ook belangrijk vind ik het om 's nachts foto's te kunnen maken, van bijvoorbeeld de sterrenhemel. Wat ik voornamelijk wil gaan fotograferen, is de natuur. Portretfotografie zal niet zo vaak voorkomen. Ook wil ik het in principe gewoon als hobby doen, dus het moet gewoon goed genoeg zijn voor mezelf ;)

En dan dus het dilemma: spiegelreflex-, systeem of compactcamera? Mijn budget zit rond de €500, meer wil ik er zeker niet aan uitgeven. Daarom valt spiegelreflex denk ik sowieso al af? En systeemcamera's werken geloof ik veel met losse lenzen, waardoor je alsnog veel betaalt. Daarom dacht ik in eerste instantie aan een compactcamera uit het hogere segment. 1" sensor lijkt belangrijk te zijn voor mijn doeleinde, dus toen kwam ik uit op Canon Powershot G9X Mark II.

Maarja, ik ben best een leek op dit gebied, dus fotograferende bokkers kunnen me vast meer vertellen. Wat is nou echt belangrijk voor een camera voor mijn doeleinde en wat voor soort en welke camera zouden jullie me aanraden? :)