[FOTO] Aqua Zoo Friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

[FOTO] Aqua Zoo Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 21:12

Al een hele terug heb ik een Vivitar lens aangeschaft maar het ontbrak steeds aan tijd om er flink kilometers mee te maken. Toen ik vandaag met mijn nichtje naar de dierentuin ging, zag ik eindelijk de kans schoon. Hopelijk genieten jullie mee. :)

01.
Afbeelding

02.
Afbeelding

03.
Afbeelding

04.
Een dingetje waar ik nog wel eens worstel met deze lens omdat hij standaard een paar stops onderbelicht. Desondanks een fijne sfeerfoto vond ikzelf.
Afbeelding

05.
Afbeelding

Uiteraard ook even de Tamron er tussendoor opgezet.

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. :)

magda_90

Re: [FOTO] Aqua Zoo Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 09:51

Het gebrek aan reacties kan ik denk ik opvatten als geen interesse in mijn foto's. Jammer want opbouwende feedback is altijd gewenst en ik ga er niet vanuit dat ze zo goed zijn dat er niets meer mee gedaan hoeft te worden?

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:41

Die eerste is echt heel pakkend, gaaf! De rest vind ik ook sterk, maar meer gewoon technisch correct en leuk om naar de dieren te kijken, niet dat ze me echt pakken zoals de eerste. Heeft vooral met compositie, kleuren en lichtval te maken denk ik. De laatste vind ik trouwens ook erg mooi, knap kindje! Denk dat ik het nog leuker had gevonden als ze breeduit lachte, genietend van de diertjes om haar heen. :D

Wat is trouwens een Vivitar lens? :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:26

Die 1e is idd echt wauw!! ;)

Die van de aap vind ik ook erg mooi en kga mee met het commentaar van carlijn over je nichtje :)

ook ik vraag me af wat die lens is ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 17:56

Bedankt beiden. :)

Persoonlijk vond ik juist de kleurinval zo sterk bij de rest van de foto's, maar dat blijkt een smaakkwestie te zijn. Ga ik weer verder mee knutselen.

Ik wilde inderdaad zo'n mooie lieve glimlachende prachtige 2 jarige op de foto. Zij dacht er anders over. }:0 Komt nog wel eens. :Y) Desondanks is dit we typisch haar houding.

De Vivitar is een manuel focus lens, leuk speelgoed om manueel mee te scherpstellen. Ikzelf ben erg verliefd op de DOF, kleuren en sfeer die hij geeft. De eerste foto komt bijvoorbeeld rechtstreeks uit de camera, alleen ietsjes gecropt.
Meer informatie staat op http://camera-wiki.org/wiki/Vivitar_135mm_f/2.8 en http://makingnottaking.blogspot.nl/2010 ... m-f23.html.
Zo rond kerst komt de 50 mm en wellicht nog de 200 mm erbij. <3

Hier heb ik nog enkele voorbeelden die ik gemaakt heb met die lens:
- De rechter van de twee;
- Beiden;
- En deze.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:29

Inderdaad supermooie DOF, gaaf. :) Knap, dieren en handmatig scherpstellen! Toch net een tikkie lastiger.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:17

Ik vind het effect ook gaaf lekker zo door gaan :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:03

De eerste foto vind ik een enorm mooie plaat. De andere foto's zijn wat in het oog springend, maar ik snap wel goed waarom je ze geplaatst hebt; ze laten de kwaliteiten van de lens goed zien. Ze zijn heerlijk levendig! Het verschil met de tamron is groot, die verbleekt letterlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 13:30

Bedankt dames. :)
Klopt Maaike, dat valt mij keer op keer ook op, alhoewel dit niet altijd zo is hoor. Als er geen mooi licht van nature is, dan valt de Vivitar weer onder de Tamron.