[vraag] lens wil niet meer schep stellen

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

suus_toes

[vraag] lens wil niet meer schep stellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 14:59

Hallo,

Sinds een paar maandjes heb ik een lens erbij gekocht (2e hands), en nou was ik vanmiddag even op pad.... paar foto's genomen en even later wil de lens niet meer schepstellen.

het gaat om een Canon eos 550d camera met een 35mm lens.

-Ik heb al gecontroleerd of ik misschien het af/mf knopje per ongeluk heb omgezet, maar dit is niet het geval (handmatig krijg ik ook geen scherp beeld meer)

-Heb de camera aan en uit gezet.

-Heb de lens er af gehad en weer opnieuw er op gedaan...+ andere lens geprobeerd; deze doet het wel naar behoren. Dus ligt niet aan de camera.

-Heb alle functies geprobeerd; M, AV, TV, P

-als ik in huis ben en heb een voorwerp op tafel liggen (dichtbij) dan maakt ie nog wel een redelijke foto... dit gaat dan om een afstand van ongeveer 20/30 cm. Alles wat verder weg is wil niet meer.

Wie o wie heeft nog een tip voor mij, baal zo enorm.... denk je een leuke lens te hebben... |o

Alvast bedankt!

#Massagepraktijk Eenrum,
Beter dan goed!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:28

Je zou de aansluiting op de de lens kunnen reinigen. Daar zitten puntjes die contact maken met je body. Als die vies zijn zou het daardoor kunnen haperen. En anders kan je de lens laten controleren bij een service punt. De reparatieprijs kunnen ze dan in een offerte zetten.

Of er zit vuiligheid in de lens zelf maar dan moet je hem echt na laten kijken.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 08:39

NESCAFE schreef:
Je zou de aansluiting op de de lens kunnen reinigen. Daar zitten puntjes die contact maken met je body. Als die vies zijn zou het daardoor kunnen haperen. En anders kan je de lens laten controleren bij een service punt. De reparatieprijs kunnen ze dan in een offerte zetten.

Of er zit vuiligheid in de lens zelf maar dan moet je hem echt na laten kijken.

Dankjewel..
''Helaas'' ben ik er al achter... er is een stukje aan de binnenkant van de lens afgebroken. ;(

#Massagepraktijk Eenrum,
Beter dan goed!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:59

-O- wat een pech...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie