[Photoshop] Kloon stempel.

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DShots

[Photoshop] Kloon stempel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-17 16:51

Ik kwam van de week het filmpje tegen van Eliane van Schaik Photography waarin zij op een makkelijke manier paaltjes en lintjes weg werkt.
Nu blijkt dit met een snelle retoucheerpenseel.. Nu ben ik op onderzoek gegaan op google maar kom er niet echt uit.
Eliane had het over een brush maar weet de naam hiervan niet meer.

Iemand die mij hiermee kan verder helpen?

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:17

Inderdaad de clone stamp, je titel zegt het al, je hebt de goede al te pakken :)

Om een gebied te kiezen dat je wilt klonen selecteer je die tool, daarna hou je de 'ALT' toets ingedrukt, nu zie je je cursor als het goed is ook veranderen. Nu kan je je gebied aantikken, en als je nu alt weer los laat kan je tekenen.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.

11AFotograaf

Re: [Photoshop] Kloon stempel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:18

De optie heet gewoon snelle retoucheerpenseel. Zit als 7e optie in de linkerbalk van Photoshop. Je kunt hem ook activeren met de J. In het Engels heet hij Healing Brush (volgens mij).

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:20

Nee, dat is niet de clone stamp die ze bedoelt! Het snelle retoucheerpenseel is inderdaad ook geschikt hiervoor. Deze staat gewoon in je werkbalk links. Het kan ook dat je de reparatie tool bedoelt, deze staat ook onder het retoucheerpenseel in de werkbalk.

Je kan toch het filmpje van Eliane nog een keer kijken voor de naam van de brush en om te zien waar hij staat?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:23

En wat ik nog veeeeeeel makkelijk vind om grotere dingen weg te werken is dit:
Selecteren met de lasso-tool. Dan rechtermuisknop en "fill" of "vullen" aanklikken.
Dan content aware en opacity op 100%

Kleine dingetjes als pukkeltjes op de huid ed doe ik wel met de healing patch, daar is ie ideaal voor

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Quir

Re: [Photoshop] Kloon stempel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:22

Of de patch tool, werkt ook makkelijk. :)
Geen idee wat dat in t Nederlands is, haha

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie