[VOLG] tentoonstellen op 18 plekken in Vlaanderen!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

[VOLG] tentoonstellen op 18 plekken in Vlaanderen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 14:37

Hallo iedereen!

Ik ben Kelly, en ik studeer dit jaar af aan de Karel de grote Hogeschool. Een bachelor in de fotografie. In deze 3 jaar heb ik echt mijn passie leren kennen, documentaire fotografie!

Toen er dus een berichtje verscheen op onze opleidingspagina met als titel 'oproep voor fotografen die willen tentoonstellen', was mijn interesse gewekt! Ik stuurde een map in met mijn portfolio. Toen ik ging inleveren waren er al 30 fotografen, en er werden er maar 11 gekozen. Mijn hoop was dus niet al te groot, maar ach wie niet waagt niet wint!

Een weekje later kreeg ik telefoon, en ik was geselecteerd!! Ik dus super blij. Ze kozen een reeks die ik op het einde van mijn eerste jaar maakte. Over tuinbouw en een koppel uit Polen die hier kwam werken. Werk waar wij ons vaak te goed voor voelen. Blijkbaar sprak dit genoeg aan en ik mag dus gaan tentoonstellen!

Er zijn 11 fotografen geselecteerd, waarvan ik er ééntje ben. Deze elf krijgen allemaal een individuele tentoonstelling, en starten maand na maand in Antwerpen. Wanneer ik mag starten weet ik nog niet, wel dat je sowieso in Antwerpen start, en daarna doet je expo een toer van 18 culturele centra aan, doorheen heel Vlaanderen.

Via dit topic wil ik jullie graag op de hoogte houden van vorderingen, maar ook ideetjes opdoen over de opbouw van mijn expo, de manier waarop ik men prints ga drukken enz..

Om te beginnen moet ik nu een tekst schrijven over mezelf en mijn reeks, in de zij-vorm dat is dus echt ongelooflijk moeilijk :+ .

Ook moet ik nog een naam verzinnen voor mijn foto reeks, dit heb ik nooit echt gedaan toen. Dus als mensen ideeën hebben? Het gaat dus over een pools gezin die hier samen naartoe zijn verhuisd om hier te komen werken. Het zijn foto's tijdens hun werk maar ook in hun huis enz. De foto's plaats ik bewust niet helemaal hier, want dan is het niet echt meer de moeite om naar de expo's te komen!

Hopelijk vinden jullie dit een beetje leuk en interessant om te volgen! :)

Is dit toegstaan, een volg topic voor FK? :-) Anders hoor ik het wel!

NESCAFE

Re: [VOLG] tentoonstellen op 18 plekken in Vlaanderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:55

Gefeliciteerd :). Misschien kan je een link naar de reeks hier neerzetten? Dat praat wat makkelijker als je het hebt over namen en printen etc.

Ik ben wel benieuwd wat er allemaal bij een expositie komt kijken dus ik volg.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 10:58

Ha toch nog een volger :+

Ik plaats de reeks liever niet online, omdat er dan weinig meer aan valt te ontdekken. Ik moet wel 3 beelden insturen, ik zal deze hier plaatsen als ik ze gekozen heb! :-)

Eind juni is het ook onze afstudeer expo van school. Met een andere reeks, daar zal ik ook wat over laten weten! Die moet ik dinsdag helemaal af insturen.. Ook al zo spannend :-)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:08

Wat leuk gefeliciteerd!

Heel benieuwd naar de 3 beelden. Is wel leuk om wat te kunnen zien hier. :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 19:07

Zo ik heb 3 beelden gekozen! Ik wou vandaag graag alles indienen, maar ik zit helemaal vast met de naam. Eerst even 3 beelden:

Mariusz aan het werk in de serre
Afbeelding

Zijn vrouw Alina thuis eten aan het klaarmaken
Afbeelding

En Mariusz in zijn huis met uitzicht op de serre's waar hij werkt. (Het huis waar in ze wonen is eigendom van het tuinbouw bedrijf)
Afbeelding

Voor de naam zat ik te denken aan iets zoals 'food suppliers' , maar graag zou ik er ook ergens het buitenlandse in verwerken.. Iemand stelde voor om dit te vertalen naar het Pools, hiervoor wacht ik nog op een vertaling van iemand die Pools spreekt, moest dit goed klinken lijkt me dat nog wel een goed idee! Als hier iemand suggestie's heeft, ik hoor ze graag!

Verder heb ik vandaag een domeinnaam en een host geregeld, ik begin dus zo snel mogelijk aan een deftige website. Ik kon moeilijk een .weebly.com website doorgeven :+ , wel fijn dan is dit ineens in orde voor visitekaartjes enz. :)

Het is echt super druk, mijn eindwerk tentoonstelling is binnen minder dan een maand al, en daarvoor moet ook alles nog gedrukt en boeken gemaakt enz. Zal blij zijn als ik alles voor de tentoonstellingen heb ingestuurd!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:24

Mooi, vooral de eerste foto vind ik gaaf.

Iets met Foreigner? Foreign food suppliers.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 05:46

Die eerste vind ik ook erg goed. Misschien kan je inspiratie voor de titel halen uit datgene wat deze serie moet verbinden. Gaat het om een maatschappelijke issue van dat Europa de grenzen heeft geopend, hoe ons voedsel verbouwd wordt of gaat het over mensen die hun land moeten verlaten om ergens anders geld te verdienen en het gevoel dat zij daarbij hebben... zo kan ik er misschien nog wel een paar bedenken. Wat was voor jou de achterliggende reden om de serie te maken en wat gaat hij over.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 13:38

De achterliggende reden bij mij was eerder het rascisme dat dezen mensen over zich heen krijgen. Er wordt vaak scheel gekeken naar 'die buitenlanders', terwijl deze mensen bijvoorbeeld hier komen werken, waardoor wij eten op ons bord krijgen. Zun komen hier werk doen waar wij ons te goed voor voelen, om voor zichzelf een beter leven te krijgen, en toch wordt er vaak op hun neergekeken.

Ik vind het enorm moeilijk om dat dus in één titel te vatten.. Foreign food suppliers heb ik ook aan gedacht, maar dat vind ik er nog dikker opliggen dan gewoon food suppliers, dan zou ik eerder gewoon voor de versie zonder foreign gaan. Ik heb het door een kennis laten vertalen in het pools en dat ziet er zo uit :+ Zaopatrzeniowiec żywności spożywczej , kan evt nog zonder het laatste woord. Maar dat krijg ik niet uitgesproken vrees ik haha

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:33

Dat had ik als eerste opgeschreven maar weer weggehaald . Als je de menselijke emotionele kant van het werken in een ander land wil laten zien zou je ook eventueel alleen zijn voornaam kunnen gebruiken als titel. Food supplier dekt het functionele en benadrukt het onpersoonlijke dat er misschien ook wel in zit.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 21:23

Ik heb het ingestuurd onder food suppliers, tijdens de tentoonstelling ga ik dan een extra tekst bij de naam monteren denk ik. :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 06:59

Mooie oplossing.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 18:00

Ja komt wel goed denk ik!

Ben vandaag bij de drukker geweest voor mijn eindwerk, het gaat hier hard met foto's!! Woensdag ook een sollicitatie voor iets in de fotografie, vind het echt super spannend.

Vandaag heb ik bij de drukker een proefdruk laten maken, en volgende week ligt mijn plaat klaar voor mijn afstudeer expo! Vond het een fijn contact, ik ga hier denk ik ook mijn tuinbouw reeks laten printen..

Afbeelding18789806_10211736698766480_1741311476_o by Kelly Donckers, on Flickr

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:54

(Groot) afdrukken is echt een kunst apart, ik vind een foto dan zoveel mooier dan op het scherm. Op wat voor materiaal heb je het af laten drukken?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 21:30

Het komt op een plaat van 1,04 hoog op 1,50 breed dus dat is wel wat! Het is een dibond plaat, daar worden ze rechtstreeks op gedrukt.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:35

Gaaf zeg! Lijkt me heel apart, je werk straks zo zien hangen en iedereen die er naar kijkt.
Helaas woon in in het noorden van Nederland, maar anders was ik zeker even komen kijken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 20:56

Oh wat lief @prugelpiet! Jammer dat het wat ver is.

Ik vind het ook allemaal heel spannend, maar het is wel echt een droom voor mij dus hopelijk een opstap naar meer!

Vandaag ook nog super tof nieuws gekregen. Onze school had 5 personen geselecteerd voor een 'wedstrijd' van canon. Hiermee kon je op kosten van canon naar Visa pour L'image gaan. Dat is het grootste foto festival voor journalistieke fotografie. In Perpignan in Frankrijk.

Ik zat bij de 5 geselecteerde! Hiervoor stuurde ik een deeltje van mijn eindwerk reeks in, dit werd dan op gestuurd naar een school in Wallonië, deze kozen 3 mensen uit. Vandaag kreeg ik te horen dat ik geselecteerd ben!! *\o/*

Dus in september mag ik samen met 3 schoolgenoten een paar dagen naar Perpignan in Frankrijk, hier krijgen we de kans om het festival te bezoeken, maar ook om ons portfolio enz. te laten zien. Ik heb er al zin in!!

Vandaag ben ik ook gaan solliciteren voor een baan als immo fotografe, hier hoor ik binnen een paar weken wat van. Het gesprek was in ieder geval heel fijn naar mijn gevoel, dus ik ben benieuwd!