Ik ben Kelly, en ik studeer dit jaar af aan de Karel de grote Hogeschool. Een bachelor in de fotografie. In deze 3 jaar heb ik echt mijn passie leren kennen, documentaire fotografie!
Toen er dus een berichtje verscheen op onze opleidingspagina met als titel 'oproep voor fotografen die willen tentoonstellen', was mijn interesse gewekt! Ik stuurde een map in met mijn portfolio. Toen ik ging inleveren waren er al 30 fotografen, en er werden er maar 11 gekozen. Mijn hoop was dus niet al te groot, maar ach wie niet waagt niet wint!
Een weekje later kreeg ik telefoon, en ik was geselecteerd!! Ik dus super blij. Ze kozen een reeks die ik op het einde van mijn eerste jaar maakte. Over tuinbouw en een koppel uit Polen die hier kwam werken. Werk waar wij ons vaak te goed voor voelen. Blijkbaar sprak dit genoeg aan en ik mag dus gaan tentoonstellen!
Er zijn 11 fotografen geselecteerd, waarvan ik er ééntje ben. Deze elf krijgen allemaal een individuele tentoonstelling, en starten maand na maand in Antwerpen. Wanneer ik mag starten weet ik nog niet, wel dat je sowieso in Antwerpen start, en daarna doet je expo een toer van 18 culturele centra aan, doorheen heel Vlaanderen.
Via dit topic wil ik jullie graag op de hoogte houden van vorderingen, maar ook ideetjes opdoen over de opbouw van mijn expo, de manier waarop ik men prints ga drukken enz..
Om te beginnen moet ik nu een tekst schrijven over mezelf en mijn reeks, in de zij-vorm dat is dus echt ongelooflijk moeilijk

Ook moet ik nog een naam verzinnen voor mijn foto reeks, dit heb ik nooit echt gedaan toen. Dus als mensen ideeën hebben? Het gaat dus over een pools gezin die hier samen naartoe zijn verhuisd om hier te komen werken. Het zijn foto's tijdens hun werk maar ook in hun huis enz. De foto's plaats ik bewust niet helemaal hier, want dan is het niet echt meer de moeite om naar de expo's te komen!
Hopelijk vinden jullie dit een beetje leuk en interessant om te volgen!

Is dit toegstaan, een volg topic voor FK?