Ik had het idee dit topic te openen zodat men de gelegenheid krijgt om om advies te vragen.
We hebben bijvoorbeeld het topic POTW, waar je elke week een foto in plaatst en waar feedback op gegeven kan worden.
Mijn idee met dit topic is dat iedereen op zijn of haar geplaatste foto tips krijgt.
Dus tip of top? Maar we hebben wel wat regels voordat het natuurlijk een fotospam topic wordt waar niemand tips geeft en er alleen maar foto's komen te staan.
1. 1 Foto per post
2. Heb je een tip? Zorg dat je je tip onderbouwt en goed uitlegt wat je bedoeld.
3. Heb je een top? Licht toe waarom je de foto goed vind! Hierdoor kom je soms onverwachts toch op een tip.
4. Er worden minimaal 3 tips gegeven op een foto voor er een volgende foto geplaatst mag worden. Dus niet 3 reacties, niet 3 tops, maar 3 TIPS. Dit houd dus in een goede onderbouwing en uitleg, waardoor er op iedere foto advies gegeven wordt.
5. Als plaatser noteer je de instellingen van je camera erbij. Dit houd in: ISO, Sluitertijd, Diafragma en eventueel optioneel het aantal mm.
Ik zou zelf aftrappen met deze foto:

Geupload met Flickr
F2.8
ISO 100
s 1/100