Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke schreef:Wat het beste bij jou past is vooral afhankelijk van je wensen.
Ga je voor kwaliteit, dan is het belangrijk om te zoeken naar een leverancier die duidelijk is over het proces van de afdrukken.
Welke apparatuur hebben ze staan?
Kun je de printer kleurprofielen downloaden vanaf de site?
Maken ze "prints" of fotochemische belichting op fotopapier?
Welke papiersoort gebruiken ze? (Fuji DPII chrystal archive is professioneel papier).
Profotonet is een leverancier met fijne prijzen, snelle levertijden en goede kwaliteit.
Zeer populair bij ontzettend veel professionele fotografen.
Ik heb een aantal maanden geleden bij verschillende aanbieders 1 afdruk besteld om de kwaliteit te testen van consumenten afdruk services... Ik heb dus naar verschillende aanbieders dezelfde foto gestuurd om op 20x30cm formaat af te laten drukken. Zodat ze goed te vergelijken waren.
De volledige test heb ik nog niet op mijn blog gezet, maar Albelli kwam echt met een grote afstand van de rest als SLECHTSTE uit de test.
De foto was niet scherp afgedrukt. Ze hebben aan de belichting zitten rommelen. De kleuren waren over-verzadigd. En er zitten ineens allerlei paarse vlekken door de foto die het origineel helemaal niet heeft.
Webprint kwam daarna als slechtste uit de test.
De kleuren en belichting waren op zicht OK, maar de foto was de meest onscherpe uit de test.
Alsof je een brildrager bent en je bril niet op hebt.