[FOTO]Op Canadees avontuur: valleien, wild en bergtoppen

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leonyr

[FOTO]Op Canadees avontuur: valleien, wild en bergtoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 13:25

Afbeelding

Hallo Allemaal!

Het is al weer eventjes terug, maar afgelopen zomer heb ik vier weken mogen genieten van de prachtige Canadese natuur. Misschien dat we nu met de kou wel even mogen verlangen naar wat zomers groen, toch?

Uiteraard nam mijn fotospul mee om het een en ander op de foto te zetten. Het is alweer een eeuwigheid geleden dat ik iets op Bokt-FK heb gezet, maar voor deze foto's maak ik graag een uitzondering. Jullie snappen vast dat het geen makkelijke selectie is als je geheugenkaarten vol hebt staan. Daarom staan alle foto's sowieso op mijn Flickr pagina:
https://www.flickr.com/photos/sognofotografie/

De foto's zijn gemaakt met een Nikon D600 en een Canon 70D. En voor de geïnteresseerden:
Lenzen Nikon: 50mm 1,4 // 28mm 2.8 //Samyang 500mm F8.0 (van de rommelmarkt)
Lenzen Canon: 70-200 4.0

Alvast bedankt voor het kijken! Commentaar, tips, reacties: het is allemaal zeker welkom.

__

We hebben echt uren in de auto gezeten. Met mijn neus tegen het raam geplakt wist ik uit keuzestress niet waar ik mijn camera op moest richten. Vooral de bergen maakte een ontzettende indruk op me. Ze bleven maar fier boven ons uitsteken, hun toppen ijskoud in sneeuw gehuld, soms verborgen gehouden door de ijle wolken.
AfbeeldingAfbeelding

En als de zon langzaam aan zijn afdaling begon en het landschap in gouden kleuren zette kwam het bos tot leven. Overal kwamen hertjes en andere kleine prooidieren vandaan, maar zij waren niet de enige. Ook beren lieten zich regelmatig zien. Langs de kusten was het spotten van zee-arenden geen uitzondering.
Afbeelding

De wateren rond Canada zijn zoals iedereen mondig bevestigd schatkisten. De boot waar we opzaten verviel in complete stilte toen we in de verte een staart boven water zagen komen. De betreffende walvis kwam niet veel later bijna naast ons zwemmen, wat een waanzinnig dier...
Afbeelding

Naast vissen spotten, zijn we ook met vergunning op zak met de hengels het water ingegaan. Resultaat: verse zalm en heilbot. Alle vissen werden direct aan boord schoongemaakt en ingevroren.
Afbeelding

Een eilandje midden in de baai bij Prince Rupert waar zowel mens als dier (hond, vogel, zeehond) hun huis vonden.
Afbeelding

Canada is ontzagwekkend als je over de uitgestrekte wegen rijd, maar pas wanneer je hoog in de lucht ziet besef je je pas hoe bijzonder groot de valleien en vlaktes zijn. Onderstaand Horsethief Canyon.
Afbeelding
Afbeelding

Ontzagwekkende wolkenformaties boven een vallei en een berg
Afbeelding

En als afsluiter, het waanzinnige uitzicht over Lake Louise
Afbeelding

Even voor de zekerheid: alle foto's zijn beschermd zijn door middel van het Nederlandse Auteursrecht. Dit betekent dat het dupliceren of publiceren van deze foto's niet toegestaan is.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 08-01-17 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

w w w . s o g n o f o t o g r a f i e . n l

1 vast bedrag, alle foto's achteraf. Dat is service en kwaliteit bij Sogno Fotografie.

k_m

Re: [FOTO]Op Canadees avontuur: valleien, wild en bergtoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:42

Wat een super mooi gebied wauw!

Ook je foto's zijn erg tof, er zit een duidelijke lijngeving in wat ze super leesbaar en interessant maakt! Knap gedaan. :-)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:57

Wat een waanzinnige foto's! Prachtig, allemaal. De laatste zou ik zo groot in de woonkamer hangen. Het is dat dat plekje al gereserveerd is voor een ander kunstwerk, maar jeetje wat mooi zeg!

L2+2

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 18:10

Goh, bedankt beiden!

w w w . s o g n o f o t o g r a f i e . n l

1 vast bedrag, alle foto's achteraf. Dat is service en kwaliteit bij Sogno Fotografie.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:28

Prachtig! Vooral de rechtse uit het tweede setje en de foto van Horsethief Canyon. Veel originele composities en aparte beelden. Je hebt duidelijk een bijzonder oog voor lijnenspel. De foto van de beer valt daardoor naar mijn gevoel erg uit de toom, terwijl je die lijnen bij de arend wel weer prachtig te pakken hebt. Bij de laatste foto vind ik het zwart-wit bijna jammer, die ziet er namelijk uit alsof er prachtige kleuren achter zitten. Puntje op de presentatie- de oneven zwarte randen vind ik erg moeilijk kijken en doen voor mij afbreuk aan de onderwerpen en je zachte, natuurgetrouwe foto's :j

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:56

De zwarte randen vind ik ook een beetje storend, dat leidt af van je foto's en dat is jammer want die zijn prachtig! <3
Echt heel mooi en je krijgt zo een goed beeld van het land! Je hebt de omgeving mooi vastgelegd :)

Throw kindness around like confetti

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:31

Wauw wat een prachtige omgeving en foto's

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie