[FOTO] Het jaar 2016 van Jikke Patist Fotografie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJikke

[FOTO] Het jaar 2016 van Jikke Patist Fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:47

Hallo, wat ontzettend leuk dat je kijkt naar mijn fotografie-overzicht van 2016! :wave:

1.
Afbeelding

Het was een jaar waarbij ik geweldige modellen voor mijn lens heb gehad, maar ook een jaar waar mijn camera helaas veel stof heeft mogen happen door privé-omstandigheden.

Mijn jaaroverzicht van 2015 kun je hier vinden: [FOTO] Het jaar 2015: de start van Jikke Patist Fotografie!

In het begin van 2016 heb ik mijn droomcamera en droomlens gemachtigd, namelijk de Nikon D7200 en Nikkor 70-200mm VRII f/2.8. <3
Door het koude weer in de eerste maanden van 2016, was de Warrior Meeting op 19 maart in Overveen de eerste keer dat jaar dat ik weer heerlijk mijn camera kon oppakken. Het was tevens mijn eerste keer dat ik mensen fotografeerde, wat was het tof! De meeting was georganiseerd door Jis met weer fantastische modellen, styling en locatie (thanks!)!

2.
Afbeelding

Voor meer foto's van de Warrior Meeting kun je kijken in dit topic: [FOTO] The Black and White Warriors

Vervolgens ging ik met mijn fotografiepartner in crime, Philippine van Creating Moments Fotografie, op 3 april naar Noordwijk aan Zee voor portfolioreportages op het strand. Iets wat ik al lang van mijn lijstje wil afstrepen. Nadat het een tijd lang koud was in Nederland, was het op 3 april onverwachts snik heet. Je begrijpt dus wel dat het super druk was op het strand...Desalniettemin was het echt een geweldige dag met prachtige modellen! Zeker een herhaling waard voor volgend jaar! :)

We begonnen met de werkelijk magnifieke Friese hengst Levy. Het trok op de vroege ochtend veel bekijks en ik snap helemaal waarom! Deze foto heeft meer (virtueel) van de wereld gezien dan ik! :D

3.
Afbeelding

Vervolgens kwam de prachtige Andalusiër Jack die ook wel van een sprongetje (over de paddock) hield... Gelukkig eind goed, al goed, maar wat was het spannend.

4.
Afbeelding

Na Jack volgden er twee geweldige Arabieren na elkaar: de goedgekeurde Arabische dekhengst Yanour Hayati en de Arabische merrie Ziggy. Beide eigenaren hadden een fantastische band met hun paard: heerlijk! Een foto van Ziggy en haar eigenaar staat ook in de DAWRA-Kalender van 2017! :D

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Als laatste volgde mijn favoriete paardenmodel, een paard waar ik nooit op uitgekeken raak en mijn camera ook zeker niet. Voor het eerst op het strand, maar durfde als echt zeepaard gelijk de zee in! Helaas was dit ook een shoot die uiteindelijk voorlopig zijn laatste bleek, want de meeste mensen zullen deze Wonderboy kennen als het 'beschoten paard'. Gelukkig gaat het langzaam beter, maar wat idioot van de (nog steeds niet gevonden) dader! Dan besef je pas de waarde van de foto's die je maakt. De zonsondergang foto was ook te vinden in het blad van het stamboek van de Appaloosa in mei. Hopelijk volgen er nog meer van dit paard, maar nu eerst aansterken. Met de liefde en toewijding zit het in ieder geval wel goed! <3

7.
Afbeelding

De week erna waren fotografen Philippine, Lotte (Fosco Fotografie), Monique Vinke en ik met een geweldig team te vinden in het Mastbos om een shoot met een thema te doen: Dark Princess. Uiteindelijk werd het toch meer sprookjesachtig (Dreaming Princess), maar het mocht het resultaat niet drukken!

8.
Afbeelding

Voor meer foto's van de Dreaming Princess kun je kijken in dit topic: [FOTO] The Dreaming Princess

Philippine en ik reden gezellig met Lotte mee naar huis en we konden het toch niet laten om maar lieve Dalmatiër Puck vast te leggen.

9.
Afbeelding

Eind april stonden ook de hyacinten prachtig in bloei en vertrokken Lieke (van den Oord Fotografie), Philippine, Eliane (Eliane van Schaik Photography) en ik naar België om dit paarse sprookjesbos met de mooie Lino van Bokker xAnthea (en de honden van Eliane) op de foto te zetten.

10.
Afbeelding

Toen het afwisselende weer in mei werd omgeruild voor heerlijk zomerweer vertrok ik naar Brabant voor een afscheidsfotoreportage.

11.
Afbeelding

In juni was er een fotomeeting met een thema wat al heel lang boven op mijn wensenlijstje stond, namelijk modellen in het water met een prachtige jurk: een watershoot. Als fan van de meetings van Jis (en van Mara als model) stond ik dan ook te springen toen ze precies zo'n meeting opzette. De styling, locatie en modellen waren zoals altijd on point (thanks!)! Dus een feestje voor mij als fotograaf. Helaas begon het toch te regenen, maar dat gaf alsnog een sprookjesachtig effect. Love it! <3

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

De gehele maand juli was ik in het fantastische Uganda waar ik het natuurlijk niet kon laten om de prachtige landschapen, mensen en dieren vast te leggen. De foto van de kudde waterbuffels heeft ook bijna (virtueel) meer gezien van de wereld dan ik. <3

14.
Afbeelding

Voor meer foto's van mijn reis door Uganda kun je kijken in dit topic: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Hierna stopt mijn fotografieseizoen helaas door privé-omstandigheden. Dit was mijn fotografie-overzicht van 2016. Bedankt voor het lezen en kijken! Ik hoop het fotografieseizoen van 2017 het gehele jaar te gaan benutten. Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in, want wat is fotograferen toch ontzettend leuk! Dus hopelijk tot volgend jaar bij mijn jaaroverzicht van 2017! :D

15. :wave:
Afbeelding

xAnthea

Re: [FOTO] Het jaar 2016 van Jikke Patist Fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:55

Mooie foto's Jikke! :D
Ik vond het leuk dat Lino voor je lens mocht staan :j

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:38

Wat mooie foto's!

Ik vind de kleuren echt van de foto's afspatten!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:11

Stuk voor stuk prachtige foto's! <3

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:13

Prachtige foto's Jikke, ik ben gek van jou stijl <3 geweldig!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:46

Je style is echt prachtig!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 08:04

Wat een gafe foto's maak jij! Als je nogeens een model zoekt, dan heb ik hier een hele fotogenieke Edelbloed Haflinger staan <3

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:45

Prachtige foto's. Ik snap waarom de opnamen van de fries en de waterbuffels de wereld overgaan!

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:26

Ik vind je foto's prachtig en erg sterk! Die van Uganda zijn stuk voor stuk prachtig en supervet dat de buffelfoto zo populair is! Je hebt een prachtig overzicht geschetst! Ik kijk uit naar meer werk van je!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:40

Ontzettend gave foto's, echte eyecatchers! De kleuren komen echt erg mooi samen!

Zou je mij misschien PB willen doen over de camera? Ik ben zoekende voor een nieuw toestel. :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:04

Wauw!!
Kom je ook eens foto's maken van mijn stel??

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:58

waaauw die foto's! <3

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:46

Ontzettend mooi <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:37

MZorro schreef:
Ik vind je foto's prachtig en erg sterk! Die van Uganda zijn stuk voor stuk prachtig en supervet dat de buffelfoto zo populair is! Je hebt een prachtig overzicht geschetst! Ik kijk uit naar meer werk van je!

Zeker, heel divers en fijn om naar te kijken.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:50

Wat maak je toch prachtige foto's Jikke! Hopelijk kan ik je in 2017 ergens boeken voor mijn kanjers :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:59

Wauw, wat een prachtige foto's zeg <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:33

Heel erg gave foto's, mooi overzichtje! :D

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:44

Jikke, stuk voor stuk weer prachtige foto's! Je eigen stijl krijg je volgens mij echt te pakken ;)
Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar dit jaar en we gaan weer wat mooie shoots organiseren! :j

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:52

Wauw, dank jullie wel voor de mooie complimentjes allemaal! :D

Phiep schreef:
Jikke, stuk voor stuk weer prachtige foto's! Je eigen stijl krijg je volgens mij echt te pakken ;)
Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar dit jaar en we gaan weer wat mooie shoots organiseren! :j

Gaan we zeker doen!

Calanddra schreef:
Wat maak je toch prachtige foto's Jikke! Hopelijk kan ik je in 2017 ergens boeken voor mijn kanjers :D

Dankjewel! Lijkt mij heel tof om eindelijk je kudde op de foto te zetten!

ivy_power89 schreef:
Wauw!!
Kom je ook eens foto's maken van mijn stel??

Je hebt prachtige paarden! Ik ben altijd te boeken via mijn website http://jikkepatist.wixsite.com/fotografie :)

Peelie schreef:
Wat een gafe foto's maak jij! Als je nogeens een model zoekt, dan heb ik hier een hele fotogenieke Edelbloed Haflinger staan <3

Dankje! Ik zal het onthouden. ;)

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:09

WAUW! :oo

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 12:29

AlwaysH schreef:
Ontzettend gave foto's, echte eyecatchers! De kleuren komen echt erg mooi samen!

Zou je mij misschien PB willen doen over de camera? Ik ben zoekende voor een nieuw toestel. :)

Sorry, ik had je hele vraag gemist. Wat wil je precies weten? Ik ben erg tevreden over de Nikon D7200, maar ik zeg wel altijd dat je beter in een lens dan in een body kan investeren. :)

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:19

Jikke wat heb je fantastische foto's gemaakt dit jaar !
Kan niet zo makkelijk een favoriet kiezen, maar de foto's van de warrior meeting en de Uganda foto's vind ik echt heeel gaaf !

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:49

Al met al een leuk overzicht Jikke! En je schrijft ook leuk :). Op naar nog zo'n mooi fotojaar!