[VRAAG]Help hoe bewerk ik dit.

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tenno7

Berichten: 2310
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

[VRAAG]Help hoe bewerk ik dit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 14:47

Hallo,

ik ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik het moet doen maar kom er niet uit.
dit is wat ik graag wil bereiken.

Afbeelding

Afbeelding

weet iemand hoe je dit kan doen?
ben al wel zo ver dat ik weet dat je hier ATN bestanden voor nodig bent, die heb ik nu ook. maar het werkt niet waarschijnlijk omdat ik de nederlandse versie van photoshop cs6 heb.
iemand die me dit wil uitleggen of tips heeft?

alvast bedankt

Telpeva

Berichten: 15392
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:58

ATN bestanden heb ik nog nooit van gehoord maar kom je niet al een heel eind als je met een custom brush aan de slag gaat?

De onderste lijkt mij een combinatie van een brush (zelfde brush, verschillende formaten voor de dots) + pen tool. De achtergrond + rook onderin kan je ook weer maken met een brush

Edit: ah ik ben erachter wat ATN is, wij noemden het altijd de action tool. Ik zie er zelf de meerwaarde niet van voor een project als deze, ik zou het zelf zonder doen

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VRAAG]Help hoe bewerk ik dit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:14

Tutorials zoeken en stap voor stap opvolgen is de beste manier om handelingen in photoshop onder de knie te krijgen.
Hier staan een aantal tutorials met vrijwel dezelfde soort bewerkingen als van je voorbeeldfoto's: http://www.fusionplate.com/1995/20-stun ... photoshop/

Succes!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VRAAG]Help hoe bewerk ik dit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:56

Foto 1 kan een rookbrush/foto of zelfs texture voor gebruikt zijn en wat spelen met de kleuren en laagdiktes/laaginstellingen

Foto 2 spelen metkleuren en brushes en die scherpere lijnen kan een.brush maar ook pentool zijn.
Zelf heb ik meer ervaring met gimp, de tegenhanger van photoshop maar minder uitgebreid en wat mij betreft makkelijker.

Dit heb ik ooit gemaakt in gimp dmv verschillende foto's uit te knippen en dan zelf vanalles bijtekenen zoals de schubben.en spattend water.

Afbeelding
Afbeelding