Ik laat jullie graag het overzicht zien van wat ik op het gebied van fotografie allemaal gedaan heb dit jaar.

Het jaar begon in februari met ijzige foto's in de sneeuw. Ik had afgesproken met twee honden modellen om foto's te gaan maken in het bos, en net die dag was er een prachtig pak sneeuw gevallen en er scheen een zonnetje, kortom een prachtige setting om foto's te maken

Kort daarna kocht ik mijn nieuwe body, ik was overgestapt van een canon 1000D naar de 70D. Deze moest natuurlijk even getest worden op vriendinnen

Tussendoor had ik nog een leuke shoot met een Fries paard.

De volgende shoot was in april, dit keer een prachtige Schwarzwalder Fuchs

In mijn klas zat een meisje dat model is; zij was ook ooit gescout door modellenscout Paul Fisher

Het werd echt alweer zomer. Set_elkol op bokt had mij gevraagd een shoot te doen van haar Blue.

En kort daarna vond de eerste fotomeeting van dit jaar plaats. Georganiseerd door Murosch, in Borgerswold. Een erg mooie locatie, en het was een erg warme en zonnige dag! Gelukkig konden de paarden na afloop lekker afkoelen in het water

Tussen alle fotoshoots door ben ik zelf ook nog creatief aan de gang geweest. Ik wilde eens een tof vrij werk maken. Ik ben op straat foto's gaan maken, met als thema "De Buurtkat".

In augustus deed ik weer een thema shoot. Roodkapje met twee boze wolven!

Ook kwam ik bij bokker kim_1990 langs om foto's te maken van haar stoere verzorg-tinker, Vano.

Aan het einde van de zomervakantie deed ik voor het eerst katten in opdracht! Zo eigenwijs als katten kunnen zijn, leverde het de schattigste foto's op!

In oktober werd ik gevraagd een kleine familie shoot te doen

Tussendoor deed ik nog een paar portfolioshoots met honden, ik wilde graag nog eens oefenen met hondenfoto's en het was zo gaaf met alle herfstblaadjes

Die zelfde maand was ook de herfst fotomeeting in Borgerswold gepland. Opnieuw door Murosch

Een ander klasgenootje wilde ooit nog eens bij mij op de foto, zo hadden we in november een shoot met haar gepland. Weer eens wat anders, maar wel een erg leuke en gezellige shoot

En zo sluiten we het jaar alweer af met de laatste shoot, in de vorm van een meeting die ik had georganiseerd. Ik wilde heel graag een keer een aparte soort meeting in een thema organiseren. Dus het was een sprookjesthema geworden

Het was een jaar met veel variatie, ik ben erachter gekomen dat ik het toch wel heel gaaf vind om aparte concepten uit te werken (thema's, combinaties dier/mens, kostuums). Dit wil ik dan ook zeker meer gaan doen volgend jaar. Ik heb er weer zin in!

Bedankt voor het kijken!