Bokt.nl • [VRAAG] Nieuw statief, help!
Pagina 1 van de 1

[VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-16 14:02
door xniieeenke
Ik heb een nieuw statief gekregen voor kerst maar wanneer ik de camera er op zet wiebelt en waggelt hij lekker nog. Nou ben ik er achter dat het plaatje waar je hem opschroeft niet lekker samengaat met het schroefje. (2e foto is dr onderkant, het plaatje kan er af)
Moet ik hier zelf iets mee doen of is dit een productiefout / kwalitatief bagger?

Afbeelding

Afbeelding

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-16 14:56
door xniieeenke
Oké, laat maar, het is een fout want we hebben al vanalles gedaan nu. Is ook bij de compleet verkeerde website besteld, met de beste bedoelingen maar degene die het voor mij heeft gekocht is niet zo technisch en heeft het bij bonjourfoto.nl besteld ipv kamera-express dus ik moet nog maar kijken hoe het zit met retourneren, iemand ervaring?

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-16 15:00
door 8nnemiek
De camera draai je op dat ding vast door aan de onderkant aan dat ijzer te draaien en hem daar vast te schroeven.
Hoe het zit met retourneren weet ik niet, ik zou gewoon na de kerst even een mail sturen.

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-16 15:02
door xniieeenke
Weet ik, maar hij wiebelt, dat schroefje en verder vastdraaien werkt niet. Zou het wel willen filmen maar we hebben hem net weer in de doos

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-16 02:46
door Bagheera_206
Hij zou idd niet mogen wiebelen. Dan heeft het statief niet zo heel veel zin.

Meer over statieven vind je in:
[FK] [FK] wat voor statief kopen

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-16 09:57
door xniieeenke
Heb netjes met meneer gemaild maar nu het er op aankomt krijg ik sinds eergisteren geen mail meer en de hele tijd neemt niemand de telefoon op. Heb er wat achteraangestuurd ivm de bedenktijd die verstrijkt en als meneer niet reageer weten we ook wat we aan dit bedrijf hebben.... :(

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 09:33
door MyWishMax
Je hebt 14 dagen en moet het alleen via het contactformulier aanmelden. Daarna kan je het gewoon retourneren, staat zo op hun site.

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 09:46
door xniieeenke
Klopt, maar ik zag geen contactformulier deze laadde niet :)
Meneer had ook gewoon in 1 keer op mijn vraag kunnen reageren ipv 4x vragen inclusief 1x beetje opdringen. Je hebt wel een bedrijf he, dan moet je dat kunnen.

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 10:08
door MyWishMax
Ik ben dan simpel, stuur een mail dat het contactformulier het niet doet en meldt daarbij dat ik het product terug stuur en mijn geld terug wil ontvangen. :') En dan dus gewoon terug sturen, want ik heb gedaan wat volgens de website nodig is.

Maar aan de andere kant snap ik dat ook mensen met een bedrijf het tijdens de feestdagen druk hebben en de reactie dus wat vertraagd kan zijn.

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 10:15
door xniieeenke
In het begin (dichter bij kerst dan daarna) reageerde hij steeds in een uur, daarna opeens 1 tot 2 dagen niet meer en toen mailde ik er achteraan en toen had ik binnen 2 uur reactie. :P
Misschien moet ik ook niet zo denken, mja :(

Re: [VRAAG] Nieuw statief, help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-17 21:30
door Anoniem
De schroefjes van een statief zijn in principe allemaal dezelfde maat.
Want de schroef-opening aan de onderkant van camera's zijn ook universeel op dezelfde maat gemaakt. Zodat je met iedere camera een universeel statief kunt gebruiken.

De fout kan zowel bij jouw camera (schroefdraad niet goed) als bij het statief schroefje liggen.

Als een eerder statief wel gewoon goed heeft gepast, is het logisch dat het nu aan je statief schroefje ligt.




Rond de kerst is het voor heel veel bedrijven een waanzinnig drukke periode. Jij bent niet de enige klant.
En lang niet alle webshops hebben een gigantisch team van honderden medewerkers achter zich. Soms is het gewoon een eenmanszaak, waar dus maar 1 persoon álles doet. En die ene persoon kan ook een keer ziek zijn, problemen hebben met gezondheid of familie of gewoon tussen kerst en oud- en nieuw een dagje of een paar uur vrij zijn.
1 á 2 dagen geen reactie is nou niet echt iets om je super druk over te maken.

Als het bedrijf wekenlang niet van zich laat horen is het een ander verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-17 14:42
door xniieeenke
Telefoon wordt niet opgenomen, hebben laatst weer gemaild en er werd gezegd we zijn er mee bezig. Weer 4 dagen geleden. Maar weer mailen...